Henrik Efter en extremt lång startsträcka är äntligen den första troffegruppen på plats! :P Det är 36 ikolayngel från Johan F:s fina VF-grupp. Som sällskap har de ett litet gäng multisar.
Akvariet är ett 325 liters Akvastabil (130x50x50) inrett med BTN-moduler, sten, snäckskal och vit sand. Filtreringen, i de två modulerna i hörnen, drivs av ett Eheim 2252 (1200 liter/h) och ett Aquaclear powerhead 70 (1500 liter/h), i teorin kommer vattenvolymen alltså cirkulera ca åtta gånger i timmen.
Håller noga koll på fisk och vatten nu i början eftersom jag hade lite bråttom att stoppa i fisken. Men med gammalt väl inkört filtermaterial som komplement och snålmatning i början tror jag att det ska funka ändå.
Ska bli kul att följa uppväxten av den här troffegruppen, blir de i närheten av lika fina som föräldrarna så blir jag kanonnöjd! :D
Du har gjort helt rätt som har tagit tid på dig med uppstarten och planerandet. Det är då det brukar bli bra i slutändan.
Stress är inte bra för fiskar eller akvaristen då det brukar sluta med en katastrof.
Ditt akvarium ser helskönt ut med ett oändligt djup i mitten. När det blir lite alger på moduler och stenar så kommer det att bli perfekt.
Ditt val av fiskar från fina föräldrar är exelent.
Återkom med lite bilder när de har växt till sig lite.
Mvh Göran