PäNaturligtvis ska jag inte avbryta medicineringen innan rekommendationen på medicinförpackningen säger detta! Använder JBL punktol ultra, behandlingstid 15 dagar. Temperaturen ligger på 29,7°C sedan behandlingen startade. Har saltat 0,5dl/100l men ska nog ösa på med 1dl/100l vid vattenbyte senare ikväll.
Jag trodde inte att du skulle avbryta, du verkar inte vara den typen :D men många slutar när prickarna är borta och så kommer de tillbaka.
Jag skriver lite för andra som läser också så jag smaskar in lite generella kommentarer om vita prick:
Det är så många som får vita prick första gången som tar för lätt på vita prick. Orsaken till att de som haft akvarium länge tar lätt på det är att det går att bota enkelt, men man börjar samma dag som man ser symptomen!
Medicineringen tar inte prickarna på fisken eller de som ligger i gruset en knapp vecka, bara de som simmar från fisken till gruset och från gruset till fisken.
Många tror också att det inte är så bråttom, men efter att man får det stora utbrottet kommer problemen för fisken när de lämnar (=salta) och en enorm mängd ligger och förökar sig i gruset och kommer snart infektera (=medicinera).