Riskerar kanske att det blir lite tjatigt eftersom så många redan konstaterat detsamma -men det är iaf ett makalöst vackert kar du har:D
Verkligen kul att höra! Och det är lika kul varje gång någon säger det!
[/quote
]Hålla på och labba med pH är ku bara överkurs... Vad har du för diskus i burken?... Om det inte är Heckel så skulle jag aldrig bry mig om att pilla med pH. Diskus vill ha stabila vattenvärden.
Mixtrar man med pHt är det extremt svårt att hålla det stabilt.
Har ju inte läst hela tråden men jag skulle testa med Uv, mindre sand på botten, syrestenar... Kanske fler diskus för att dom ska känna sig trygga.
Misstänkte att du hade avvikande synpunkter och det var bl a därför jag ställde frågan om någon hade några andra synpunkter.
Mindre sand på botten är uteslutet - då blir det mindre diskus (dvs noll) istället och fler Altum igen. UV kan man ju fixa, absolut. Har även köpt Oxydatorer som jag tänkte köra igång (med tanke på ditt förslag på fler syrestenar, har en syresten redan där bak i mörkret). Fler diskus kan jag absolut tänka mig :P men...
Till saken hör ju också att de här stora diskusarna som jag köpte för några veckor sedan (är alltså ganska nyinförda) gick i ett kar med säkert minst 30 andra i samma storlek och kanske var det dumt att rycka dem ur den gruppen? De är ca 3 år och har gått tillsammans med dessa hela tiden, tills nu...
//Kaj