Wilhelm Låter ju riktigt bra! Jag har hittat den här, Apistogramma sp. "papagei" , som jag tycker ser trevlig ut. Finns i butik på andra sidan sundet här nere. //Kaj Den ser ju riktigt intressant ut! Passar säkert bra in i ditt fina akvarium!
Kajjjan Den ser ju riktigt intressant ut! Passar säkert bra in i ditt fina akvarium! Tack Wilhelm! Ja, jag tror också att de skulle passa in. Funderar på att åka över till Köpenhamn och Neonfisken på onsdag när vi har helg och danskarna vardag. //Kaj
Kajjjan Synd att det är så lååååångt till Köpenhamn! :( Såja Wilhelm, det finns nog någon fördel med att bo i Östergötland... *-) ...fast jag kan inte komma på någon just nu...;) //Kaj
Kajjjan Så då har jag införskaffat ett par Apistogramma sp. "papagei" - mina första Apistogrammas någonsin, trots att det är över 40 år sedan jag skaffade mitt första akvarium. Köpte dem på Neonfisken i Köpenhamn idag. De är vildfångade. Måste vara den dyraste fisken jag någonsin köpt om vi går på kilopriset. Femhundra danska. Och frågan är hur mycket jag får njuta av dem? De är ju så förtvivlat små så det kommer väl att vara ren tur om jag får syn på dem igen i det här karet...:^) Och ovanpå allt ihop så är jag inte helt säker på att det är Apistogramma sp. "papagei" som jag köpt eftersom de inte liknade bilden direkt. Men killarna på Neonfisken garanterade att det var korrekt och att det var en hane och en hona. Framtiden får väl utvisa, dvs om jag hittar dem igen... //Kaj
Kajjjan Bilder kajjjan det vore nice, kanske kan vi utröna vad det är du fått tag på. Haha! Som jag skrev i inlägget är de så små att jag få vara glad om jag får se dem igen. Men jag ska göra ett försök, absolut. [/quote ]500 styck eller för paret? För paret. //Kaj
Kajjjan Var inte så farligt! Jag betalade 210/st för VF A.hongsloi Ok, men kilopriset är högt. ;) //Kaj
Kajjjan Fick till sist tag på en kabel så jag kunde överföra filmen från videokameran till datorn. -mQ7btwfvtE //Kaj
Suma Snyggt Kajjan... Vad heter en sån person som jag som bara vill ha allt som simmar...här hemma...?
Kajjjan Snyggt Kajjan... Vad heter en sån person som jag som bara vill ha allt som simmar...här hemma...? Tack Suma, men menar du att det finns någon slags etikett eller stämpel för sådana som oss??? [/quote ]riktigt snyggt! Tack Big Sal! //Kaj
Suma Tack Suma, men menar du att det finns någon slags etikett eller stämpel för sådana som oss??? //Kaj Det finns i min omgivning, vissa självutnämnda medicinmän, vilka hävdar att jag har en släng av "Compulsive hoarding". Jag föredrar uttrycket Nörd....
Kajjjan Det finns i min omgivning, vissa självutnämnda medicinmän, vilka hävdar att jag har en släng av "Compulsive hoarding". Jag föredrar uttrycket Nörd.... "Nörd" gillar jag! :D Det är de som för civilisationens utveckling framåt på olika områden! //Kaj
Suma "Nörd" gillar jag! :D Det är de som för civilisationens utveckling framåt på olika områden! //Kaj Ja tack för alla Nördar. Varför ska man kompromissa när man vet att man har rätt?
Jonny Ja tack för alla Nördar. Varför ska man kompromissa när man vet att man har rätt? Med dom orden kan man ju också ändra det från NÖRD till FRUNTIMMER ;)
Kajjjan Det kan kanske verka som att jag har många om man tittar på mina olika trådar men jag har ett 900 och ett 840. //Kaj