Kajjjan Det kommer annars inte att ske så mycket i det här karet på en tid nu. Till jul ska jag ge mig själv några riktigt fina diskusar i julklapp och hittar jag några fina Pterophyllum altum till rätt pris skaffar jag några sådana till. Sen blir det inköpsstopp i det här karet. 39675 39673 39674 Den här killen hade fram till för en dryg vecka sedan matvägrat i 54 dagar! Det ser man inte på honom direkt. 39676 //Kaj
Kajjjan Och till sist några strävsamma rackare: Corydoras Duplicareus Tre stycken som borde bli lite fler - ok, så förutom Altum o Diskus kan det bli några sådana här också då... 39678 39677 //Kaj
Kajjjan Erik ÖKaj vad har du för sand? Är det bläster? Kommer inte ihåg faktiskt, men vill minnas att jag köpte den hos Ciklid-Hobby i Södra Sanby här i Skåne. Sen om det är akvariesand eller blästersand har jag tyvärr inte en susning om...*-) //Kaj
anli De ser ju ut att ha skäggtömmarna kvar så sanden verkar snäll (till skillnad mot kross eller råda). Ett stort stim corydoras förgyller ett kar. Jag har 20 just nu, skulle kunna ha några till.
discusred Vackert med ett stort stim Corydoras, och så himla bra städare. Sen älskar Discus att äta Corydoras ägg:)
Erik-Osterlund Kommer inte ihåg faktiskt, men vill minnas att jag köpte den hos Ciklid-Hobby i Södra Sanby här i Skåne. Sen om det är akvariesand eller blästersand har jag tyvärr inte en susning om...*-) //Kaj Synd, precis vad jag är ute efter färgmässigt. Tycker att bläster kan se lite för röd/rosa ut. Men det kanske beror på belysningen också.
Big_Sal Biltemas bläster är ljus och riktigt fin! Aldrig haft så fina skäggtömmar på pansarmalar innan
Kajjjan Börjar!? Du, de är ena riktiga skönheter. Grattis till dem. Tack DaRe! Men de är inte så stora ännu. De kommer att bli riktigt fina. Här är några bilder på en av mina diskusar - Stendkers Alenquer - som också börjar bli fina. 39728 39730 39729 //Kaj
Kajjjan En liten uppdatering. Det som hänt sedan sist är att jag fått lite nyförvärv: 10 st F2 Red Maica diskus. Inte så stor, 5-6 cm, men med stor potential om man säger så. De tre pansarmalarna, Corydoras Duplicareus, har fått nya kompisar så nu är de 12 st. Jag har även utökat stimmet med Rödmunstetra så nu är där 35-40 st. Här är en bild på de nya diskusarna - de två till höger: 40676 //Kaj
Kajjjan Snygging! En L134 va? [/quote ]Åååå, älskar 134an. Ser ut som ett snyggt exemplar. Ja, det bägge två är väldigt fina. [/quote ]Störtskön!! Ja, jag gillar dem verkligen. Mycket trevliga filurer. //Kaj
Jonny Ja L134 e snygg och tacksam mal tycker jag, inte direkt skygg utan e framme o rör sig hela tiden. Har själv tre st o ska nog ha två till.
Kajjjan Julafton kommer tidigt i år... I morgon ska jag iväg och hämta 5 st Altum F1 från samma kull som de jag redan har, dvs från kaj.p i Varberg. Himla kul! Jag har inte sett dem live ännu, bara på lite dåliga foton, men säljaren säger att de är fina och de ser fina ut på bilderna. Priset, 1200:- för alla fem kan man inte klaga på.:D Kommer bilder i helgen. //Kaj