Hei Kajjjan, Peru altum blir kallt så for de ligner på altumscalarene, men altum scalarer finnes BARE i Colombia, men salget gikk kanskje bedre når man kallte fisken Peru altum og var rimligere. Vi, bl. Sven "Discus" Fornbäck og vi andre kjøpte altum scalarer av Indianere i Remanzo leieren til 2 kr .stk. Det var ikke voksne fisk men fin størrelse for transport. Som et annet svar du har fått; kanskjke en kåt hunn Perualtum krysser seg med en altum hanne?? La oss håpe at det ikke skjer, man behøver ingen bastarder, ren naturlig fisk er det som gjelder. Det er ille nok med alle de fule, genmakulerte hisk som Flowerhorn, Red Parrot og andre fy fa...
Cichlid -Power
Jo, jag känner till vad Peru Altum är och inte är, och det är inte en fisk jag skulle köpa idag, men ett par av de här är riktigt riktigt fina. Om de skulle korsa sig...ja, det skulle inte bli ett problem - varken för mig eller någon annan - eftersom jag inte skulle dra upp några yngel. Jag har inte den ambitionen alls. Skulle två riktiga altum leka och få yngel, ja då skulle jag kanske tänka om och ändå försöka dra upp några. Men, den dagen den sorgen. Eller glädjen, får man väl säga.
//Kaj