Några altum skulle inte jag heller våga skaffa. Kanske några fler Peru skalarer, eller redback!
Eller fler diskus, men då från samma leverantör som de förra! Några jordätare och apistos skulle jag satsa på!
Dags att summera: 2 Altum ser ut att överleva. Dock saknar den ena ett öga. Ironiskt nog är det de enda två som jag lät vara kvar i karet och som därmed undgick min "medicinska behandling" B(. Men de har inte några synliga symtom längre och betydligt piggare nu, spänner ut fenorna, skarpare svarta band och äter friskt. Den enögde får väl inte i sig lika mycket som den andre men tror nog att den får tillräckligt i alla fall.
I samband med det här kaoset så la den största peru-altumen helt plötsligt av och äta. Detsamma gäller för en av diskusarna som jag inte har sett äta sedan den introducerades i karet för drygt två veckor sedan.
Så det är dags att se framåt. Tror inte jag utökar med fler diskus eller altum, men jag såg några väldigt fina Satanoperca leucosticta i både Stoby och Sandby häromdagen.:P
//Kaj