Mikael Sen ska man komma ihåg att (precis som när det gäller även andra fotoobjekt, om du förstår vad jag menar) de bilder man hittar är utplockade fina foton tagna av bra fotografer och på utplockat fina exemplar. Så gå nu inte och bli besviken sedan när alla dina firrar inte ser ut som fotona.
Jag bytte faktiskt bort bärnstenen av två anledningar. gruppen verkade ha för många hanar som var jämnstarka vilket medförde oro i en grupp på 20 fiskar. Sen detta med färgerna, en av 20 fiskar var ganska fin. Den kunde emellanåt ha nära det utseendet en kasakalawe ska ha. ofta såg denna ut som en mupulungu vilket inte var min önskan. Resterande fiskar var lite prickiga på huvudet, svagt gula på magen och förövrigt bleka och randiga som typiskt mooriimaner.
Tråkigt i mitt tycke så det blev en grupp om 20 st kanonfina duboisi mazwa istället. Med dessa är både hag och frugan supernöjda och att dom sen integrerade med min körsbärsgrupp på ca 5 minuter är ju inget minus. Min personliga åsikt är att Blackvarianterna i all sin “enkelhet“ är de finaste i troffesläktet och som dessutom “levererar“ genom att alla uppvisa toppenfärger sågott som konstant.