Mikael Skaffa 30 ungdjur...
eller
Flytta bärnstenarna till ett mindre akvarium (300-350 liter).
Att flytta ihop grupperna kan fungera men är riskabelt. Sjukdom kan bryta ut (nåt som nåndera gruppen bär på, men är motståndskraftiga mot). Den ena gruppen kan bli dominant och den andra tyna bort. Men, det kan också fungera.
Tanken har ända sedan jag köpte 720 karet varit att ha åtminstone två grupper tropheus tillsammans. Jag har i dagarna inlett en sammankoppning mellan karen för att på ett så skonsamt sätt blanda upp två bakteriekulturer till en. Vi ska också ha i åtanke att innerfiltret i 720 karet kommer från min 375:a där körsbärsgruppen går. Detta gjorde jag dels för att få goda bakterier för nedbrytning av nitrit samt att ge den nya gruppen med bärnsten en introduktion till sitt kommande sällskap. Enligt Kent på Nols ciklidhobby så är detta det allra bästa sättet att sammanföra troffegrupper.
Att skaffa 30 ungdjur tar emot då det tillintetgör möjligheten till mer än en troffegrupp
i 720 karet. Skulle jag däremot upptäcka att nån av grupperna blir domimerad eller mobbad av den andra gruppen så har jag inget annat val än att separera dom. JAg hop