Jo med vår facebooksida är vi ett steg på väg. Vore bara tråkigt om vi inte ens får kommentarer alls utan bara gilla markeringar på facebook istället. Men men det kommer var så säker...
Nej, det är ju stoooor risk att vi inte får några kommentarer! Facebook är ju helt utan kommentarer...
Förstår faktiskt inte alls det resonemanget.
Faktum är att antalet kommentarer på det här forumet redan är otroligt lågt, jämfört med andra ciklidforum. Om man är borta en vecka och sedan klickar på "Senaste ämnen" så ser man hur lite aktivitet det är - trots att vi verkar ha fått många nya medlemmar. Istället för att vara rädda för att mista det lilla vi har borde vi vara lite mera öppna för nya grepp och försöka öka aktiviteten.
Jag ser flera gånger trådar där upphovsmannen eller -kvinnan beklagar att intresset inte verkar överväldigande stort för det de skriver. Senast var det väl i Lars Anderssons tråd om Malawiresan som man kunde läsa att han uppfattade inte intresset för hans resa som överväldigande stort i forumet. En annan gång som jag kommer ihåg på rak arm var när kaj.p var på resa i Asien - samma sak och det blev ingen reseberättelse. Jag helt och fullständigt övertygad att en "gilla-knapp" hade fyllt en viktig funktion. Om sen folk vill säga något mer än bara "gilla" - ja då är de väl inte så fullständigt paralyserade att de inte kan förmå sig att göra det, eller ?
Nu har jag kapat den här tråden och beklagar det men jag tycker det är enfaldigt DaRe att tro att konsekvensen av en "gilla-knapp" skulle bli mindre aktivitet och känner instinktivt att ett sådant påstående inte får stå oemotsagt. Sorry.:I
//Kaj