Jag har suttit här framför datorn i väldigt många timmar, tittat på fiskar, läst på om dem, planerat, planerat å åter planerat. Det är väldigt roligt att sitta med det, man tröttnar liksom inte :)
Jag brukar vara ganska spontan, får gå som det går. Den här 540 liters burken hade jag planer för, (som ni ser i början av den här tråden) Efter att jag suttit å kollat igenom det här forumet å artregistret sket sig de planerna :)
En ny plan kom till! Jaggor å CA-träsket! Fixade iordning akvariet, läste på osv osv.
Idag cyklade jag ner till en zoobutik, för att titta lite. kanske rentav beställa hem några jaggor.
Men... som många andra gånger för, sprack planen. Jag såg på dem, de såg på mig. Vi alla visste, rentav kände, att vi behöver varandra. Kärlek vid första ögonkastet. Planering i all sin ära men inget går upp mot det där första pirrande mötet. När man får se fiskarna live.
Nu sitter jag framför mitt akvarie å skriver detta inlägg, med mina fyra, nya, fruktansvärt söta Andinoacara rivulatus !