Nu är karet färdigt och på plats. har inrett det med det jag hade hemma, på tisdag ska jag åka och köpa lite mer växter samt någon rot. När jag köpte karet fanns det inte med någon ramp så den bestälde jag i efterhand, ska komma på tisdag. Tycker ni det är något jag ska ändra på förutom at köpa mer växter? Börjar även fundera på lite synliga fiskar, har ju bara l-malar just nu. Ska nog skaffa ett gäng tetror, hur många? Jag är ju som sagt helt ny på detta med SA. Ciklider har jag börjat titta lite på, har kommit fram till en hel del som jag tror skulle kunna funka med l-malarna. Cryptoheros nanoluteus skulle jag vilja ha ett par men även Cryptoheros sajica . Skulle båda dessa funka? Är även intreserad av ett par Pterophyllum altum . Gör en uppsätnig här med arter jag vill ha, så får ni gärna skriva vilka som ska plockas bort. För jag räknar med att detta är för mycket fisk:
Cryptoheros sajica 1+1
Cryptoheros nanoluteus 1+1
Pterophyllum altum 1+1
Apistogrmma inca 1+1
Apistogramma cacatuodies 1+1
Neon tetra ?+?
Cryptoheros nanoluteus och Cryptoheros sajica ska du nog inte ha ihopa då dom kan korsa sig, och sen tror jag det blir svårt för dig att skaffa Cryptoheros nanoluteus då dom är hyffsat sällsynta.
Både Nanoluteus och sajica är CA.
Om du ska köra SA så hade jag nog tagit en art apistogramma 1+2 eller 1+3
och ett gäng ca 4st skalarer och ett stim hyffsat stora tetror som inte blir mat åt skalarerna.
Mer fisk ska du nog inte ha det är ju trotts allt ett 152l kar.