Markus2254 då får väl även jag lägga upp sista bilderna för iår :D Men mina Biotodoma börjar ialla fall att få sina fina färger dock är inte kvaliteten på bilderna den bästa ( mobil kamera ) 42276 42278
DaRe då får väl även jag lägga upp sista bilderna för iår :D Men mina Biotodoma börjar ialla fall att få sina fina färger dock är inte kvaliteten på bilderna den bästa ( mobil kamera ) 42276 42278 Biotodoman är fina, men visst hinns det med ett tusental bilder till imorgon. Om alla postar 1-2 bilder är vi hemma, hehe ;)
cichlids4fun steindachneri var i en butik idag och hittade massa snygga Geophagus steindachneri , som såg ut som på bilden ovan mycket blåa fläckar, hur vanligt är detta eller är det nån annan sort? blev sugen på att köpa då 3 honor tuggade, vilken gruppsammansättning ska man ha på dessa?
cichlids4fun Spännande, detta har jag inte hört talas om alls. Vet du något om fångstplats? nä förmodligen imazo fisk eller nåt sånt, men har du nån koll på vilken fördelning man ska ha på dem eller så
Banderad var i en butik idag och hittade massa snygga Geophagus steindachneri , som såg ut som på bilden ovan mycket blåa fläckar, hur vanligt är detta eller är det nån annan sort? blev sugen på att köpa då 3 honor tuggade, vilken gruppsammansättning ska man ha på dessa? De är haremlekare Peter, så en hane och 3-4 honor är optimalt. /Jocke
cichlids4fun De är haremlekare Peter, så en hane och 3-4 honor är optimalt. /Jocke ok tack, läste precis artregisret oxå så det blir nog bra, men jag vill aldrig köpa med bara en hanne så det blir nog 2, ifall den ena dör har man ju en i reserv
Banderad ok tack, läste precis artregisret oxå så det blir nog bra, men jag vill aldrig köpa med bara en hanne så det blir nog 2, ifall den ena dör har man ju en i reserv Jo, det är inte fel. Håll dem i ett större kar med mycket inredning bara. När en hane börja leka av honorna ska de kunna vara rejält aggressiva mot konkurenter om jag inte minns helt tokigt. /Jocke
cichlids4fun Jo, det är inte fel. Håll dem i ett större kar med mycket inredning bara. När en hane börja leka av honorna ska de kunna vara rejält aggressiva mot konkurenter om jag inte minns helt tokigt. /Jocke tror jag skickar i dem ihop med pasionisen i 360L det borde väl funka
Banderad tror jag skickar i dem ihop med pasionisen i 360L det borde väl funka Jo, det borde det väl göra så länge du inte kör bikarbonat för pasionisens skull. Det är ju bara att plocka bort extrahanen och köra den som singel i ett annat kar om du märker att den dominanta blir för tuff. Du har ju ett och annat kar att välja på ;) /Jocke
DaRe Beroende lite på var just denna steindachnerin kommer ifrån kan det vara lite högre pH också det finns även det i SA områden. 7,5 ska inte vara några problem i alla fall.
Banderad Det har du i princip direkt i kranen där Peter bor David :) Åtminstone är vattnet hårt, exakt var pH ligger kommer jag inte ihåg (och det kan iof ha förändrats sedan jag bodde i Kalmar). /Jocke
cichlids4fun Det har du i princip direkt i kranen där Peter bor David :) Åtminstone är vattnet hårt, exakt var pH ligger kommer jag inte ihåg (och det kan iof ha förändrats sedan jag bodde i Kalmar). /Jocke NJae det är väl högt ph men ganska mjukt vatten vi har men med mycket kloraminer har jag väl för mig. blev köp idag och skitiga rutor har jag iaf men fiskarna trivdes rätt hyffsat efter 20 i karet ;)4247742478424794248042481
affealien Nej inte sätt dem så men försöka beställa hem ett par. :) Men går fortfarande och velar vad jag ska slänga ut ur karet först.
Banderad NJae det är väl högt ph men ganska mjukt vatten vi har men med mycket kloraminer har jag väl för mig. blev köp idag och skitiga rutor har jag iaf men fiskarna trivdes rätt hyffsat efter 20 i karet ;)4247742478424794248042481 Ser riktigt intressanta ut Peter. Så kanske det var med vattnet ja, var ju några år sedan jag hade akvarie i Kalmar :) Nu startar jag en 2013-tråd med några fräscha bilder.... /Jocke