BalsbyMange
Tanken var egentligen att skaffa ett 720L SA men jag måste testa Malawi innan.
Jag kommer att sätta slimline på två av akvariets sidor, bak och höger, plus en filtermodul uppe till vänster på bakrutan, i denna ska värmare och vatten till/från finnas, stenen i karet kommer från trädgården och kommer att vara huvudsakligen svart granit men ska även försöka få tag i lite rödaktig gnejs för att efterlikna bakgrunden lite.
Finns:
200L akvarium
Aquael UNIMAX 500 Ytterfilter
75W Jäger värmare
Svart granit (bara att plocka runt huset)
Jula blästersand
Inköpt:
BTN Slimline Basalt/Gnejs 2st 50A 1st 50B
1st BTN ModulT filtermodul Basalt/Gnejs
1st SEIO PROP Super Flow Pump 530
Fisk:
ca 16-20 st, funderingarna ligger runt Golden och sp. Acei för tillfället. Vill inte göra fel val så detta kommer att tas upp igen.
Bilder kommer men kameran hade givetvis bestämt sig för att ladda ur under natten.
Om jag gör fel någonstans så ropa högt i förtvivlan..... skriv sen ett inlägg o rätta mig :I
BalsbyMange
1. Akvarie som börjat att tömmas
2. Tömt, rengöring påbörjad
3. Flyttat till bättre arbetsbänk för modifiering
4. Slimline, sten o modul
Trilska
Slimlinen ser riktigt bra ut! Passar ju skitbra med dina stenar.
Ska du ha filter i modulen? Det får du gärna visa hur du monterar ihop, lite nyfiken på det :)
BalsbyMange
Funderar på att ha ett "förfilter" i modulen, men vet inte riktigt hur de kommer att se ut, vill ju få plats med värmaren där också. Ska börja montera denna vecka så då får man förhoppningsvis en bra idé. :)
BalsbyMange
Lövsåg... slimlinens fiende nummer ett :)
BalsbyMange
Tyvärr har detta projekt blivit liggande, jobbat med annat projekt ett tag nu. Men nu e de dags att färdigställa detta, så en artfråga kommer här.
Jag kommer definitivt att ha Labidochromis caeruleus i karet, frågan är då om någon av nedanstående arter absolut inte passar ihop med golden. Kommer bara att ha två arter i karet. Tänker mig 8+8 kanske.
Aulonocara "eureka"
Pseudotropheus cyaneorhabdos - maingano
Pseudotropheus saulosi
Pseudotropheus johannii
Carliz
Maingano skulle nog passa bäst :)
både saulosi och johannii har gula honor så det kanske blir lite för mycket gult när både honor och hanar är gula hos golden ;)
BalsbyMange
Maingano skulle nog passa bäst :)
både saulosi och johannii har gula honor så det kanske blir lite för mycket gult när både honor och hanar är gula hos golden ;)
good thinking, tänkte inte på de :)
o frugan gillar ju maingano bäst, eller ja bäst o bäst, hon tittade lite längre på den än dem andra när jag visade ;)
BalsbyMange
Litet ryck ikväll, sågade till o passade in de sista bitarna, första silikonet på plats.
DaRe
Det blir nog snyggare utan colaflaskan ;)
HaE
Blir nog riktigt snyggt det där. Den två färgade slimlinen är häftig. Gillar stenvalet, men det skulle nog kunna bli ännu snyggare om du fick tag på några stenar i röd gnejs också.
Carliz
Det komemr bli jättebra :)
men som håkan skriver skulle det va snygagre med lite rödare sten också :D
BalsbyMange
HåBlir nog riktigt snyggt det där. Den två färgade slimlinen är häftig. Gillar stenvalet, men det skulle nog kunna bli ännu snyggare om du fick tag på några stenar i röd gnejs också.
Tack
Precis min tanke, ska bara försöka få reda på var man kan hitta detta runt kristianstad.
BalsbyMange
Verkar ju dock finnas "vångagranit" o den bryts ju bara två stenkast hemifrån, måste kollas upp :)
BalsbyMange
Så all btn på plats och börjat testa lägga ut en bunke sten.
Carliz
Stiligt, när kommer första fiskarna? :)
BalsbyMange
Imorgon hoppas jag. Har ett aquael 500 filter som står igång, bara att flytta över o i med lite fisk.
DanneN
Snyggt! Hur stor filtervolym kommer du ha totalt, är faktiskt i planerna att själv starta upp ett 200-250L Malawi :)
BalsbyMange
Snyggt! Hur stor filtervolym kommer du ha totalt, är faktiskt i planerna att själv starta upp ett 200-250L Malawi :)
De blir bara ytterfiltret för tillfället, Ett Aquael UNIMAX 500. Filtermodulen är bara där för att dölja insug, utblås o värmare. Men man vet aldrig i framtiden
DanneN
De blir bara ytterfiltret för tillfället, Ett Aquael UNIMAX 500. Filtermodulen är bara där för att dölja insug, utblås o värmare. Men man vet aldrig i framtiden
Okej, räcker volymen till?. funderar på att skippa ytterfilter helt å köra ett filterfack i/bakom bakgrunden, hur stort rekommenderas till ett akvarium i denna storlek?