Såhär gjorde jag ungefär första gångerna jag drog upp multispinosor. Just precis för att de gärna får vara med om yngelvården så mkt som möjligt. Men frågan är vad som gjorde att de plötsligt tuppade av i stora mängder sen helt plötsligt? Kanske hade jag för dåligt filter då, jag menar karet de går i just nu är bara på 19L och failar billifiltret så är man körd med de små känsliga krabaterna.
Har bl.a. därför bytt till ett bättre billifilter som jag ser gör skillnad, adderat en syresten, för att öka ytvattenrörelsen och förhoppningsvis främja att syresättningen av karet går bättre samt för att doppvärmaren ska kunna sprida värmen mer jämt fördelat i karet.
Just i detta nu så är det ett ganska bra gäng pysslingar som när som helst kan ses som frisimmande.
Har inte fått tag i mina artemiaägg då de är i päronens frys (ska hämta idag) så de har fått mikropan/mikrovit eller vad det heter. (Pulver) Ser ut som att de "betar" från filtersvampen och försöker få i sig lite, dessvärre är detta främst av det foder som blivit överflödigt sedan de 2 senaste dagarna.
4947149472
Inga av ynglena på bild är döda, men de är inte 100 frisimmande och därav ligger de lite på sniskan. Troligtvis p.g.a suget från filtret, men de har så gjort sedan dag 2 typ.
Läckra yngelbilder! Alltid lika coolt att se!