StefanL Det har säkert diskuterats flera gånger tidigare, men pga att jag letar efter akvarium att starta upp ett SA kar så tänkte jag samtidigt kolla möjligheten att plocka rötter och grenar från naturen som kan fungera i ett akvarium. Kom gärna med tips och råd både om vilken trädart man ska rikta in sig på samt hur man ska behandla rot och gren innan man använder det i karet. Tänkte att man kunde samla ihop lite inredning medans man inväntar rätt objekt att köpa på akvariemarknaden. :) Sten är ju inga problem att hitta då jag har ett gäng hemma redan sedan min stentid med malawis och troffar. :D
hult87 Ek har jag själv i mina kar, funkar fint:) tog ganska lång tid för grenarna att sjunka så ett tips är att lägga dom i blöt innan, då sjunker de betydligt snabbare när du väl ska använda dom :)
olof Här är en guide jag gjorde för länge sedan: http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=97554&gid=832601 mvh olof
Mats Hej. Gör som jag .Borra ett hål i änden på grenen och ta en bit pexli,gör hål för en skruv (rostfri) skruva fast grenen och gräv ner den i sanden så står den av sig själv var du vill. mvh Mats