ReGGae_Ripan
Fullt upp här hemma. Hittade ett 600 liters akvarie på blocket i grann staden för ynka 800... Tänkte att det säkert var jätte repigt eller något men åkte ändå för att kolla på det. Visade sig att ägarna hade köpt det för 5 år sedan och det har stått tomt i ett fuktigt garage. Ägarna visste inte alls vad det var värt och de skulle kasta det om ingen ringde på annonsen. Kanon kvalité och helglas precis som jag vill ha det så nu jäklar är jag med :-)
Detta ingick i köpet
1 Eheim Powerline innerfilter
1 Eheim Ytterfilter 2217
1 250w jäger termostatvärmare
2st 2x30W ramper + rör
1 riktigt stor luftpump
1 låda med ca 15kilo skiffer
1 låda med diverse tillbehör
Snacka om klipp!
Nu ska det repiga 500 liters ramakvariet äntligen ut! Så nöjd :-) bilder kommer. Jobbar mycket i veckan nu så det dröjer nog, men den som väntar på något gott :-)
Hehe som grädde på moset så hade mina ny inköpta Flaggciklider(köpte dem i tisdags) lagt rom igår kväll :-)
ChristianAlfredsson
Riktigt kul att höra. Stora kar kan man ofta fynda då ägaren vill bli av med dem fort och köparna är få. Fota på så följer jag tråden ;-)
JockeB
Grattis till ett kanonköp :D
Carliz
Vilket Klipp :D
detta ska jag följa :)
DaRe
Grattis till klippet
R_fused
Vilket klipp! Vad är det för mått på det?
ReGGae_Ripan
Det är 200Lx50Hx60B Så 10cm skillnad på botten mot det gamla :) Men utan ramarna så känns detta större och öppnare såklart.
peter1904
Grymt köp! Grattis!
ReGGae_Ripan
Vad tycker ni? Kaos inrett med mycket rötter, stenar och växter? Eller scape'at med planering i fokus?
DaRe
Jag gillar Kaos....
Kajjjan
Ett planerat kaos...?
//Kaj
ReGGae_Ripan
Hehe, ah det är väll ungefär så det brukar bli :-P
Frugan tycker mina akvarier är för röriga, men å andra sidan brukar jag jue inte lyssna på henne så jag gör väll som jag brukar.
ReGGae_Ripan
Ska tilläggas att det ska börjas byggas bakgrund till karet nästa vecka :-)
DaRe
Låter spännande, vilken metod och material ska du använda till bakgrunden?
ReGGae_Ripan
Tänkte köra på frigolit, husfix, båtlack, någon bra färg. Någon som har bra tips på billiga ofarliga material?
Motivet blir Amazonas ;-)
DaRe
Håll oss uppdaterade bara... Annars ...
;)
ReGGae_Ripan
Hahaha :-) problemet är bara att jag ej har tid att börja byta akvarie förns nästa helg. Kolmårdens djurpark samt träningsmatch i helgen sätter lite käppar i hjulet
Tour
grattis, var ju ett mycket trevligt pris!
ReGGae_Ripan
De 4 rören till ramperna som ingick är varm vita... Det är ju inte så bra, vill ju ha snabb tillväxt och inte massa alger.
Någon som har bra tips på billiga 30w t8 rör? Vet att det skall finnas att köpa under 100-lappen någonstans...
aejohansson
De 4 rören till ramperna som ingick är varm vita... Det är ju inte så bra, vill ju ha snabb tillväxt och inte massa alger.
Någon som har bra tips på billiga 30w t8 rör? Vet att det skall finnas att köpa under 100-lappen någonstans...
Biltema dagsljusrör