Tour
Tour här, är bosatt strax utanför Hässleholm i norra skåne. finns på flera andra forum men har blivuit lite passiv på sistone, något jag tänkte rätta till. har varit något utav en växtakvarist de senaste åren men har börjat intressera mig mer för fisken igen och CA-ciklider är ju stor favorit.
har en sisådär 10 akvarier i källarn som står och puttrar med lite av varje, bland annat räkor och levandefödare, men även lite ciklider börja hitta ner så smått. föredrar CA men det finns fina firrar överallt, så kommer komma ner lite TA-ciklider inom kort också.
här kommer en film från mitt CA-kar som är ganska nystartat, där går det elliotis, zebraciklider och Ameca splendens som sällskap åt dessa. all fisk är inte med på filmen och inredningen är inte riktigt färdig, men det kommer. går även ett par H. lifalili där tillfälligt..
7vNWufgdnq4
Erik-Osterlund
Välkommen hit!
Joakim-Draktoft
Välkommen hit Christian !!
Hoppas att du skall trivas, få hjälp och bidra med hjälp inom de områden som behövs.
DaRe
Välkommen hit Tour. Kul att du hittat hit. Riktigt trevligt akvarium du fått till. Elliotti är riktigt fina, hur många har du och är det flera par?
Kan bara hålla med tidigare inlägg. Hoppas du hittar svar och delar med dig av dina fiskar och akvarier.
Tour
tack allihop.
tackar för komplimangen, är inte nöjd med akvariet ännu men det ska i mer/andra växter, kanske nån rot till så ska det nog bli bra. har bara ett par Elliottis och ett par Zebror i ciklidväg, akvariet är bara 275L så vågar inte trycka ner alltför mycket däri.
ska nog hitta svar om det är något jag undrar, och ge svar på det jag kan.
Banderad
Välkommen Christian! Kul att du har hittat hit :)
/Jocke
Tour
tackar Jocke, blev påmind när du vart på besök så tog tag i saken äntligen :)
Rogli
Hej Tour och välkommen hit.
Mikromasken låter hälsa att de växer och mår bra. Första utfodringen med dem idag.
Ciklidtok
Hej Tour, och välkommen hit. Hoppas du skall trivas här med oss. Det är ett mycket trevligt forum, med kunniga användare :)
Snyggt akvarium :)
Banderad
Ge oss en översikt över rummet också Christian. Kommer ju hända lite med tiden. Alltid kul att följa och se ett akvarierum födas :)
/Jocke
JockeB
Välkommen:D
Tour
tackar allihop!
bra att mikromasken trivs Rogli, min ena kultur har stannat av så får ta och sätta om den nu.
ah kommer nog lite bilder över akvarierummet i helgen, ska igång med nya ställningen och ett par andra kar då :)
LN
Välkommen Tour :)