Skrev du inte i en annan tråd att Jagga hanen var ca 40cm?? och är karet bara 120X50X50cm så är det på tok för litet!
Varför var du tvungen att flytta dom?
Jo jag vet att det är på tok för litet, och ja hannen är uppemot 40 cm :( Därav rubriken.
Största Påfågeln försökte hugga huvudet av hannen, och de andra 3 hakade på sin "chef" (Han är den dominanta av 4 påfåglar) samtidigt som Channan försökte bita av Jaguarhonan på mitten, jag vill inte förlora jaguarparet, det är mycket svårt att få tag på nya här uppe, särskillt i den sizen och den kvaliteen.
Eftersom jaguarena bara är två, så var det lättare att flytta dem, än att jag skulle ha flyttat alla fyra Påfåglarna, eller bara Channan, då hade ju Påfåglarna fortfarande gått kvar och terroriserat Jaguarena.
Jaguarena och Pågfåglarna har inte varit något problem hittils, lite småtjafs bara. De har spänt upp fenorna och spänt ut gälarna mot varandra, men aldrig gått till handgemäng. Att det blev så nu, tror jag beror på att både Jaguarena och Påfåglarna lekte samtidigt, och därför blev de lite hetsigare i humöret .