FINN Nytt yngelsystem inköpt, får plats med 72st yngel. Min första egenodlade groda har kommit upp på land nu (D t nominat) Ett omgjort 312lit akvarie funkar nu mer som uppstigningsburk.
FINN Coolt, värsta odlingen! Är det svårt att dra upp fina grodor från yngel till vuxen groda? Ja, det har blivit en del :D Nej det är inte så svårt, inte som jag upplever det. Det är mycket fisk som är svårare.
FINN f*n va coola !!! Sjukt vackra färger och så mycket variationer Finns mycket vackra pilgiftsgrodor, gå in på Pilgift.se och kolla ;)
FINN Yngel av Citronella som håller på att få sina framben, inte lång tid kvar för dom innan dom ska i uppstigningsburken :D
FINN Ove Många fina grodor här:). Men finns/fanns det inte en som var helt knallgul? Kan det vara Phyllobates terribilis du tänker på? Den finns i några till färger.
Ove-Planstedt Den här var det http://calphotos.berkeley.edu/cgi/img_query?enlarge=0000+0000+0106+0862 Har för mig att den alltid fanns med på bild i tidningar och på tv när pilgiftsgrodor kom på tal, mycket vacker tycker jag.
FINN Nu var det ett tag sedan jag lade upp några bilder men här är i alla fall en på ett vuxet citronella par med honan i förgrunden.
FrePGun Nu var det ett tag sedan jag lade upp några bilder men här är i alla fall en på ett vuxet citronella par med honan i förgrunden. Kul! Har faktiskt varit på vippen att skriva till dig och fråga hur de går. Är ju sugen på att testa ett liter terrarium med ett par grodor i. Men de får nog bli nästa år.
FINN Det går bra, det är bara att höra av dig om du vill kolla lite grodor. Efter ett längre uppehåll har dom börjat leka och har fått en del yngel igen. Fick sålt alla mina smågrodor så nu blir det nya till våren igen.