johho Nu verkar det besämt att det blir CA iaf. Hon kommer prova att köpa små JD Electric blue med förbihållningen att om de blir för sura eller för stora tillslut så får de säljas. Som komliment så blir det nog Archocentrus multispinosus då dessa också finns i vår butik. Till detta blir det en tetra med hög rygg (inte valt ännu) och 2 stycken L239 (också med förbihållningen att dessa kanske måste flytta om de inte trivs i sällskapet) Vi ska försöka göra det så bra för dem som det bara går.
Rogli Varför inte ungfödare? De kommer ju i huvudsak från CA. Det finns intressanta vildformen av Xiphophorus-släktet. Eller varför inte stoppa ner några Blå Lima. Limia Melanogaster. Med dem blir det garanterat fart i akvariet.
RobinH Så svärdbärare är CA? Då kanske det kan vara värt att se vad hon tycker om dem. Ja svärdbärare och många andra levandefödare är CA:)
johho Tog en titt på Zoopet nu, se vad som finns att tillgå. Är ju bra med nån som är lite större. Nu är Azra hemma med 2 JD EB och 2 L239. Så är lite tunt i karet just nu :)
Tisse89 Tog en titt på Zoopet nu, se vad som finns att tillgå. Är ju bra med nån som är lite större. Nu är Azra hemma med 2 JD EB och 2 L239. Så är lite tunt i karet just nu :) Ös på med levandefödare! :-) MVH
jinnarparen 400 liter är också angivet vi borde kanske justera till 20cm och 540 liter? Herichthys Deppi: 25 cm och minst 540 l (dvs minst 1.5 m långt). Hade tre hanar som var en bit över 20 cm och de var inte färdigvuxna. Honan var drygt 15 cm.
Banderad Här är ett exempel på en vildform av svärdbärare som går i mina kar. Kanske den snyggaste enligt min mening.... Xiphophorus nezahualcoyotl "Ocampo"
johho Jag gissar att de knallröda varianterna inte är nån vildfångad variant :) Jag gillar vildfångat, men sambon gillar knallrött och det är ju hennes akvarium.
johho Nån som vet vad man ska göra när en JD EB inte får för sig att äta? Är Eldbukar för arga medinvånare? Eller hur ska man tänka? De hänger mest i sin grotta, inte direkt aktivt häng, utan mer häng.