BalsbyMange Version 2.2 på väg till market Anpassningar till "nya" ciklid.org En ny funktion för tablets, denna funktion aktiveras under inställningar och kan bara nyttjas av tablets Bilder: 5237852379
BalsbyMange Igår släpptes version 2.2.1 Google Play. Tyvärr innehåller den en bugg som kraschar artregistret. Idag släppte jag dock version 2.2.2 som rättar detta felet, vänligen uppgradera till denna istället. /Mange
DaRe Toppen! När jag kollar på art eller släkte vill jag i menyn ha alternativet "kopiera url". Detta för att lättare kunna sprida länkar på Facebook till artregistret. Går det att ordna.
BalsbyMange Toppen! När jag kollar på art eller släkte vill jag i menyn ha alternativet "kopiera url". Detta för att lättare kunna sprida länkar på Facebook till artregistret. Går det att ordna. Absolut. Infört i appen, kommer i nästa release.
BalsbyMange Absolut. Infört i appen, kommer i nästa release. Givetvis har även iOS appen fått denna funktion. Kommer som vanligt vid nästa release.
BalsbyMange Dags för en ny version, release under kvällen. Designförändringar - anpassningar till Android 5.0 Tagit bort "Kopiera länk" Lagt till "Dela art" under artvyn, detta för att kunna dela med facebook och annat. Kräver dock att facebooks egna app är installerad. Småfixar
DaRe Jag får många frågor internationellt om appen och några frågor: Går det att ha språkinställning och automatisk översätta beskrivningar? Menyer kanske går att ha multinationella? Ciklidbladet i pdf, går det att autoöversätta? Steg ett nordiska språk. Tror det skulle ligga i linje med att vi är en Nordisk förening. Samt att det skulle ge mer medlemmar.
BalsbyMange Jag har kollat lite på just översättning. det handlar ju mest om att jag ska sluta vara lat o inte hårdkoda in svenska i appen :) men de fixar ju sig. Det man då har är en fil som man kan ändra i viss text från svenska till rätt språk och sedan drar man in denna i appen. Detta får ju göras av någon som kan språket. Tar ni fram någon som vill hjälpa mig med översättningar så ska jag generera filen.
BalsbyMange Lite förändringar kommer nu att ske för Android appen. För att kunna supporta nyare versioner av Android kommer framöver nya versioner endast att släppas till Android version 4.0 och senare. Har man en äldre version kommer givetvis appen att leva kvar i telefonen men inga nya versioner installeras. Vad jag kan se är det endast ett fåtal telefoner som har den installerad på 2.2 och 2.3.3. Jag kommer nu samtidigt att uppgradera appen enligt nyare regelverk och om något inte fungerar hundra så hör av er så löser vi det.