Mikael-W Hej Eftersom det inte bidde någon Cichlidentreff i Duisburg i år beslöt finska ciklidföreningen styra kosan till Tjeckien i stället. Vi var 6 personer, körde omkring lite i en hyrd minibuss och besökte några odlare, grosshandlare och akvarieaffärer. Självfallet njöt vi av god mat också och testade många goda ölsorter. Min favorit var Master Tmavý, ett mörkt bocköl bryggt av Velkopopovisky Kozel (som numera hör till SABMiller-koncernen). Fick också bl.a. veta att ofiltrerat Urquell får man bara på bryggeriet och i en restaurang i Pilsen. Ska sortera mina bilder under veckoslutet och se om jag fick någon lyckad. Lägger kanske upp ett foto på något rådhus här, och skriver kanske ett reportage till Ciklidbladet senare.
Mikael-W Micke du gillade corvetter åxo på tal om helt annat?? Jamenvisst. Såg 3 st i Tjeckien. (Det går lite i släkten dessutom, lillebror har i år skruvat ihop en 63-a.) Har du redan bytt tillbaka från porschen?
Micke-Jarhl Mikael Jamenvisst. Såg 3 st i Tjeckien. (Det går lite i släkten dessutom, lillebror har i år skruvat ihop en 63-a.) Har du redan bytt tillbaka från porschen? Nä det har jag inte men fick provat en ZR1 av senaste versionen för någon vecka sen helvete vilken bil till att gå men samtidigt hur snäll lättkörd som helst men huva vad dyr hehe fick en ny drömbil i skallen iaf Alltid något ;-)
kajp Var i Prag på akvaristikmässa 2009 Fick bara positiva intryck o åker gärna tillbaka. Ser fram emot dina bilder Mikael.
Mikael-W Micke Nä det har jag inte men fick provat en ZR1 av senaste versionen för någon vecka sen helvete vilken bil till att gå men samtidigt hur snäll lättkörd som helst men huva vad dyr hehe fick en ny drömbil i skallen iaf Alltid något ;-) Att vinna på lotto vore inte helt fel nu. Nästa år är det nämligen jubileumsår för både vetten och mig (1953).
Mikael-W Var i Prag på akvaristikmässa 2009 Fick bara positiva intryck o åker gärna tillbaka. Ser fram emot dina bilder Mikael. Första dagen besökte vi AkvaExpo 2012 (http://akvatera-rk.cz/)
Micke-Jarhl Mikael Att vinna på lotto vore inte helt fel nu. Nästa år är det nämligen jubileumsår för både vetten och mig (1953). Hehe...hade suttit fint trevlig helg...
Mikael-W 1) Utsikt över floden Vltava tidigt på morgonen. 2) Två morgonpigga metare i solskenet. 3) Hotellen är dyra i Prag. På Botel Albatross sov man gott för en facil slant. Men ölet var dyrt i baren, 50 kr (ca 2 euro). 4) Nåt slags ministerium, och flodbåtar.
Mikael-W Tábor-Vetrovy Zoo: 1) Ett lejon som tar det lugnt. 2) Finns det inga passande damer får man väl ta till opassande
Cichlid-Power Mikael Hej Eftersom det inte bidde någon Cichlidentreff i Duisburg i år beslöt finska ciklidföreningen styra kosan till Tjeckien i stället. Vi var 6 personer, körde omkring lite i en hyrd minibuss och besökte några odlare, grosshandlare och akvarieaffärer. Självfallet njöt vi av god mat också och testade många goda ölsorter. Min favorit var Master Tmavý, ett mörkt bocköl bryggt av Velkopopovisky Kozel (som numera hör till SABMiller-koncernen). Fick också bl.a. veta att ofiltrerat Urquell får man bara på bryggeriet och i en restaurang i Pilsen. Ska sortera mina bilder under veckoslutet och se om jag fick någon lyckad. Lägger kanske upp ett foto på något rådhus här, och skriver kanske ett reportage till Ciklidbladet senare. Neste år, neste år Mikael, da er det Duisburg igjen...... :D Cichlid-Power
DaRe Mikael Tábor-Vetrovy Zoo: 1) Ett lejon som tar det lugnt. 2) Finns det inga passande damer får man väl ta till opassande Vackar bilder om än sorligt att se skuggan av gallret på lejonet. Det är väl så vi har att se fram emot att se våra vilda djur...
Mikael-W Vackar bilder om än sorligt att se skuggan av gallret på lejonet. Det är väl så vi har att se fram emot att se våra vilda djur... Ja, så är det. Att se djur (andra än akvariefiskar förstås ;)) i fångenskap väcker alltid en vemodig känsla samtidigt. (Om inte buren är stor som Serengeti förstås.) Och det galler vi ser mellan lejonet och oss är ju samtidigt ett galler som stänger in oss själva också, i den meningen att ju fler vi mänskor blir desto trängre blir utrymmet vi har att leva på (samtidigt som vi förstör det).
56ovwal Mikael 1) Utsikt över floden Vltava tidigt på morgonen. 2) Två morgonpigga metare i solskenet. 3) Hotellen är dyra i Prag. På Botel Albatross sov man gott för en facil slant. Men ölet var dyrt i baren, 50 kr (ca 2 euro). 4) Nåt slags ministerium, och flodbåtar. Du skulle köpt fler öl i baren. Får det till 18:- och DET är inte dyrt ;)
Mikael-W Du skulle köpt fler öl i baren. Får det till 18:- och DET är inte dyrt ;) Allt är relativt. På pubbarna utanför storstaden kunde man komma ner till 25 kr (ca 1 euro) för ett stop (0,5 l) gott fatöl.
56ovwal Mikael Allt är relativt. På pubbarna utanför storstaden kunde man komma ner till 25 kr (ca 1 euro) för ett stop (0,5 l) gott fatöl. 1 euro får jag till 9 Skr... Snackar vi olika valutor?
Mikael-W 1 euro får jag till 9 Skr... Snackar vi olika valutor? Jepp, de använder inte Skr i Tjeckien ;). (1 euro är ungefär 25 tjeckiska kronor.)
Micke-Jarhl Dagens valuta kurs på Tjeckiens koruna http://www.resevalutor.se/valutakurser/tjeckiska-koruna/ Prag är trevlig stad charmig mycket kultur mm gick och lyssnade På klassisk konsert där lät riktigt bra fast jag aldrig lyssnar på det annars hehe..