Tealac hej köppte 4st malar som kallades malawimal. nu har en fått en massa vita fält se bilder. Håller på att byta ut lavasten mot natursten. men plockade för lite idag så jag måste åka tillbaka imorgon och plocka mera. Är det så enkelt att det är skrapmärken från lavasten?
JockeB Hmm Malawimal!? Nu är jag inte så kunnig på området, men det ser ut som nån "Vändmal" från sydamerika? Nån annan som vet?
Malawifisk En typisk vändmal den har inget samband med Malawi. Mina var rätt aggresiva mot artfränder och skrapmärken var inte helt ovanliga.
Kryckan Ser ut som Synodontis Nigrita/Robbianus/Eupterus m.m De kommer från västafrika/centralafrika. Har en liknande hemma. Simmade in i rötter och fick skador.
Tealac Jag kan försöka ta bilder på de andra oxå. Men de hette något med synodotis och var en av få som kom från Malawi. Iaf enligt akvariehandlaren där jag beställde dessa.
Suma Jag kan försöka ta bilder på de andra oxå. Men de hette något med synodotis och var en av få som kom från Malawi. Iaf enligt akvariehandlaren där jag beställde dessa. Vad jag vet finns det bara en Synodontis från Malkawisjön..Synodontis njassae