Erik ÖTack Erik för intressant info.
Hmmm så Galaxyrasboran kan bli mat alltså? Det vore synd för dom är riktigt läckra! Att försöka flytta på dom nu känns inte realistiskt eftersom det innebär att akvariet måste tömmas i stort sett. Ska göra ett försök, går det inte så får det bli som det blir.
Hur är det med foder? Är det bara fryst som fungerar eller kan dom ta flingor?
Om jag förstår dig rätt så är det inte heller säkert att anubias och javaormbunken får vara ifred? Läste att dom växterna brukar fungera på någon engelsk sida.
Det är E. suratensis som äter växter. E. canarensis har jag alltså ingen egen erfarenhet av. Men Vinny skriver:
"In aquaria, these are charming little denizens who are not overly aggressive and learn to eat most aquarium fare. e dominant specimens are usually the ones that begin eating prepared foods first. eir penchant for algae grazing can often develop into a taste for fine-leaved aquarium plants. Plants of the genus Limnophila, Myriophyllum, Cabomba and Riccia are particularly relished. Large-leaved plants are ignored. With their tiny mouths, they make inept predators at best and allow one to house them with many small non-cichlid community fish."
Maila mig så ska du få mer info.