Någon som provat detta?
http://www.pwss.se/product.php?productid=11933&cat=676&page=1
//Peter
Jag har använt det. Furapond och Aquafuran är väl i princip samma sak? Jag hade ett liknande förlopp i mitt akvarium alldeles nyligen. En börjar matvägra - vattenbyten och medicinering - allt ser bra ut och så börjar plötsligt nästa dra sig undan och matvägra... För min del slutade det med att en hel grupp (26st) med små moliro dog ut. De tecken jag fick se var åt bukvattensotshållet, fast inga hostningar och ytterst lite sytrådsavföring. Mina matades med NLS och spirulinaflingor.
Kruxet är ju att det enda vi ser är symtom på en sjukdom. Gissningsvis finns det mängder av oknytt som kan ligga bakom och våra åtgärder gör vi ju mer eller mindre i blindo. Att en medicinering fungerar hos en akvarist men inte hos en annan kan bero på att olika patogener ligger bakom eller att olika vattensammansättningar kanske samspelar med medicinen olika bra?
Jag hörde nyligen om en studie från Florida där de hade undersökt "vita prick" lite närmare och då hittat 6st (tror jag det var) olika parasiter bakom samma symtom. Flera av dessa krävde även olika medicinering för att bekämpa parasiten.