Grattis:) som Robin är jag också dock lite skeptisk till VF, då dom är utrotningshotade! Men du kan ju ha hafft turen, och då är det bara att gratulera och säga, du har ett STORT ansvar för odlingen :D ;) Givetvis vill vi se bilder!!! Som tidigare nämnts så kan dom ha lite kännslig mage, men beror offtast på att dom får ett foderbyte när man köpt dom, så som sagt mata väldigt sparsamt dom 2 första månaderna!! Dock är dina i bra storlek, dom verkar inte lika kännsliga när dom växt upp, som så många andra CA. Men dock, mata sparsamt första tiden, och lycka till!! :D
Tack ,jag visste inte att de var utrotningshotade ,visste inget alls.....skulle missa de helt om inte paret hade lekfärgerna ,resten av fiskarna i karet var tråkiggråa .
Fanns några odlade i ett annat kar som var mycket billigare men jag är inte någon VF-fanatiker ,spelar ingen roll om de är vf eller odlade ,köpte paret bara för de var snygga :)
Japp nu när jag vet att de är utrotningshotade i naturen så är ett stort ansvar att ta hand om de på bästa möjliga sätt och se till att fler kan få möjligheten att ha bartoni :)