DaRe Erik ÖNu har jag äntligen fått igång 300 litersburken med LED. Kommer att bli lite mbuna i den här :) Lite pics.. Ser grymt ut! Spännande med mbunas. Vilka blir det?
Erik-Osterlund Erik ÖIdag kom det i lite fisk i 300 L burken också :) 12 st Metriaclima zebra big blotch-masinje 20 st Pseudotropheus saulosi Småknattar allihop :D Det är enligt ovan :)
Cronan Ser riktigt fint ut Erik. Saulosi är perfekt får nästan två fiskar i en dessutom är där ganska mycket action i dom lite väll mycket i bland. Fick precis håva bort två hanar ur mitt ena kar pga de ville mörda den finaste hanen.
Erik-Osterlund Ser riktigt fint ut Erik. Saulosi är perfekt får nästan två fiskar i en dessutom är där ganska mycket action i dom lite väll mycket i bland. Fick precis håva bort två hanar ur mitt ena kar pga de ville mörda den finaste hanen. Ja dom är väldigt aktiva. Än så länge är dom så små så det är inga fighter direkt. Tror att det kan bli en riktigt trevlig burk med tiden :)
Erik-Osterlund Tack :) Bakrutan och gavlarna har jag satt svart dekorfilm på men eftersom ljuset är blå-vitt så ser det blåaktigt ut i vissa vinklar. Blev en effekt som jag inte räknade med men det är bara att tacka och ta emot :)
Pabbe HåEtt till snyggt kar i den redan imponerande samlingen! Instämmer till fullo. Och jag är så lyckligt lottad att jag fick se hela samlingen live idag:D
Pabbe Jo, sedan några timmar. Mitt öga har inte vant sig vid den nya ljusbilden ännu. Måste säga att det är förvånansvärt kraftfullt. Satte det mellan två Philips Aquarelle (nya rör). Led röret verkligen modulerar om hela bilden. Det är ju ganska gult. Intressant är att det liksom tar fram lite röda toner på nåt vis tillsammans med aqurelle. Den lite flimrande skuggbilden är skön. Ska testa lite olika varianter. Aquastar, Grolux och se vad som blir bäst för mig. Kommer helt klart att använda det. Tack ska du ha! Och modulen är i. Den är ju enormt stor! Den bryter ju lite mot BTN-modulerna förstås. En annan struktur, mer åt kalkhållet. Men den passade precis som jag tänkt mig. Med lite alger så kommer den att harmonisera lite mer med BTN modulerna.
Erik-Osterlund Kul att det blev bra! Led-röret tar ju fram flimmret som gör att ser mer levande ut. Det är som sagt lite för lågt kelvin men om du får till en bra harmoni tillsammans med lysrören så kommer det bli kanon! Glöm inte att flytta glimtändaren bara om du byter plats på det. Jag har två till oanvända rör om du skulle behöva :)
Erik-Osterlund En liten film på min Firecrest grupp. Ena hanen har fått total hybris och dom andra firrarna får hålla till i ett hörn. Han har lekt av två honor vad jag har sett. Jag ska fixa en bättre film där jag håller mobilen åt rätt håll och skippar lampan så man slipper robotögon :) R5FBRHYxti8
Erik-Osterlund Köpte en nanobork på 20 liter på stämman. Satte upp den idag på jobbet, blir så jobbigt att leva utan akvarium så många timmar varje dag :) Det kommer simma lite Galaxy rasbora i den. EDIT ni får vrida på huvet för nu blev det som det blev :S
Pabbe Erik ÖEn liten film på min Firecrest grupp. Ena hanen har fått total hybris och dom andra firrarna får hålla till i ett hörn. Han har lekt av två honor vad jag har sett. Jag ska fixa en bättre film där jag håller mobilen åt rätt håll och skippar lampan så man slipper robotögon :) R5FBRHYxti8 Det blev ändå en rätt skön filmsnutt. Lite dokumentär med doldkamerakänsla som om man får se något sällsynt. Och hanen ser fantastsik ut.
Erik-Osterlund En liten uppdate på vad som har hänt det senaste halvåret. 300 L burken visade sig inte riktigt kunna hålla vattnet på insidan så det var bara att tömma, skära ur modulerna och kasta på tippen. Nu har jag byggt en ny bänk i vardagsrummet och ställt dit min 250 L burk. Bildbevis kommer ;) I övrigt händer det inte så mycket just nu det puttrar på. Har yngel av Aulonocara stuartgranti "maleri" och Copadihromis Elongate "Luwala reef". Nu när hösten kommer och mörkret så ska jag flytta runt lite fisk, eventuellt göra mig av med lite fisk och kanske att det blir någon/några burk/ar till :)
Pabbe Erik ÖEn liten uppdate på vad som har hänt det senaste halvåret. 300 L burken visade sig inte riktigt kunna hålla vattnet på insidan så det var bara att tömma, skära ur modulerna och kasta på tippen. Nu har jag byggt en ny bänk i vardagsrummet och ställt dit min 250 L burk. Bildbevis kommer ;) I övrigt händer det inte så mycket just nu det puttrar på. Har yngel av Aulonocara stuartgranti "maleri" och Copadihromis Elongate "Luwala reef". Nu när hösten kommer och mörkret så ska jag flytta runt lite fisk, eventuellt göra mig av med lite fisk och kanske att det blir någon/några burk/ar till :) Om jag minns rätt så har du väl badrummet kvar, där det inte står ett kar;)
Erik-Osterlund Om jag minns rätt har du väl badrummet kvar, där det inte står ett kar;) Hehe ja badrummet och ungarnas rum saknas det burk i. Det finns med andra ord stora möjligheter för fler :)