Tack tege at du samlade ihop det.
Jag tycker vi ska vara bättre på att lyfta frram sponsorer (tege har en del förslag som vi kommer jobba på)
Jag tycker priserna ska vara synligare och tydligare.
Jag tycker det kan bli lite mer tydligt vad som krävs för att vinna dessa priser
Låter som bra förslag David.
Ursprungligen postat av doohan
Jättekul och man får se många fina bilder på fina fiskar. Jag ogillar dock röstningssytemet å det grövsta. Så som alla vet så röstar många på favoritart och bortser då från många saker som bör beaktas i ett tävlingssammanhang. Svårighetsgrad, komposition, skärpa osv. Så jag vill gärna se ett nytt system när det gäller bedömningen av de bilder som deltar i fototävlingen. T, ex! 50% av rösterna kommer från medlemmar och 50% från en kunnig jury som ska beakta det tekniska hos bilderna.....
Önska kan man alltid göra detta ang jury, men är troligtvis inte genomförbart.
Sedan tycker jag inte att man ska ta allt för allvarligt på tävlingen, utan se det lite som en kul grej inom föreningen...Se det lite som ett sätt att tävla mot sig själv och försöka att utvecklas som fotograf.
Det som jag tycker känns viktigt är att få
kreativa bildkommentarer från personer som vet en del om fotografering så att man kan rätta till en del nybörjarfel.
För oavsett vad man fotar fisk, fågel eller människor så finns det en del grundregler man ska tänka på när man tar ett foto eller vid en redigering.
Mvh Göran