Choklader växer väldigt mycket fortare än Satanoperca.. jag hade en kull Choklad yngel som kläcktes bra mycket senare än mina Redlips yngel och de växte både ikapp och om så att de på ca ett år eller strax under var uppe i ca 10cm medan Satanopercan kanske var uppe i max 5cm...
Jag brukade mata ca 4ggr per dag.. var av 3ggr från att jag kom hem från jobbet =) Men å andra sidan så kanske du övermatar de andra då..
50% byten av vatten är nog att rekommendera.. Fick förklarat för mig av Hans på Zoomässan för ett gäng år sedan att man kunde se vattenbytena som att rökigt rum... tänk dig själv att tex. bara byta 20% luft i veckan i ett rökrum ;) kanske lite överdriven jämförelse men det har en poäng =)
Kanske ska investera i 1 eller 2 foderautomater så man kan mata lite fler gånger per dygn, eftersom jag jobbar skift så kan matningstiderna variera lite mellan olika veckor. Mer än 2 gånger per dag är ganska svårt ändå.
Flaggcikliderna och chokladcikliderna ärter nästan bara från ytan så har flyttades till dem och sjunkande till satanoperca och Guianacarorna men av dem äter satanoperca bra mycket fortare.
Vatten byter jag runt 30% i veckan så kanske ska öka det till 50% då, vad tror ni?