Suma Vad är en lämplig diet för ventralisar? Vad matar ni med? Jag matar räk-50%-mix...NLS 1 mm vitlök... JBL sticks M...lite cyclops och ibland lite flingor...Går tillsammans med Leptosoma.
Doktor-T Ja då guppar 7 ventralisägg omkring i eggtumblern :-) Dom har ögon och lite svans. Äggen är rejält stora, ungefär som opoppade popcorn. Detta ska bli spännande!
Doktor-T Utav 7 ägg blev det 6st fina friska yngel som växer något oerhört snabbt. Tillväxten kan inte jämföras med troffar eller annars snabbväxande mbunas. Dessa växer mkt fortare. Ynglen är i skrivande stund ca 2,5 cm långa och går ihop med lite mbunasyngel i ett 70 liters kar. Det
Mikael-W Jepp, det tycker också jag mig ha iakttagit. Ventralis (och callochromis) är nog de snabbaste att växa som små,
Bilbo Kommer ihåg att jag matade mina Ventralis "Tembwe" med huvudsakligen små mysis och fryst artemia. Frysta cyclops var oxå en höjdare. Hade dem i ett 600-liters med Nigripinnis och Callochromis.
Doktor-T Jag har i skrivande stund en laddning ägg i eggtumbler och en laddning som en hona går och tuggar på :) Först omgången ägg, dom är små embryon nu. Min enkla eggtumbler. En av hanarna i karet.
Repen1 Mikael Jepp, det tycker också jag mig ha iakttagit. Ventralis (och callochromis) är nog de snabbaste att växa som små, Dom flesta sandsillar växer bra fort.Man kan inte tro att dom här små gynnarna är födda samma dag. Mille
Doktor-T Nej deras tillväxt är minst sagt god. Kanske ett måste eftersom domkanske lever relativt oskyddaade på sandbotten.