tege Det var ett jäkla smattrande ljud från en av mina eheim kraftpaket idag. Tog isär pumpen och ser att magneten/impellern är kluven i två delar. Vad tror ni går det att laga eller är det bara köpa nytt?:^)
cfakvarielagret Det var ett jäkla smattrande ljud från en av mina eheim kraftpaket idag. Tog isär pumpen och ser att magneten/impellern är kluven i två delar. Vad tror ni går det att laga eller är det bara köpa nytt?:^) Den går inte att laga
tege Den går inte att laga Man skulle lätt kunna tro att du säljer nya?:) Varför går det inte att laga magneten då?
Pabbe Laga själva impellern/magneten går ju inte, men köpa ny går (200-300 kr). 2252 heter väl kraftpaketet? http://www.akvariehobby.se/shop/product.php?id_product=704
affealien Har du en maskin så du kan vägain och balansera den efteråt så du slipper vibrationer och oljud kan du nog limma den.
Pabbe Eller tillverka en gjutform efter den trasiga impellern av någon gammal form för tennsoldater, köp en vanlig magnet eller leta upp ett högtalarelement o smält ner o gjut en ny impellermagnet så har du ju nåt kul att pyssla med ett tag...
tege Jag testar med lim, kan inte bli mer än fel. Å så får ni ett gott skratt åt mig senare, det bjuder jag på i så fall :D:D:D
maltandis Var ner till källaren och hittade en, utan pinnen i mitten. Sparar den till på torsdag. Pris: gratis, men bara om du talar om hur det gick med ditt lilla projekt och visar en bild :)
tege Har du en maskin så du kan vägain och balansera den efteråt så du slipper vibrationer och oljud kan du nog limma den. Jag hittar inga balanseringsvikter på den befintliga, o axeln sitter i enkla gummibussningar så det ska väl ändå inte vara världsviktigt.:´(
tege Jag provar i alla fall med lim, värmer limmet med varmluftspistol så det blir riktigt lättflytande och rinner ner ordentligt. Sen får den torka i en limklämma i 24 timmar.
maltandis Ser bra ut, och håller det inte så har du ju en ubytesrotor att ta till. Hoppas att det gick bra med fiskarna.