Vår Webansvarige Bo Persson kan tyvärr inte komma till Sverige och hålla föredrag eftersom han fått hälsoproblem.
Usch, usla nyheter. Jag hade gärna sett föredraget men framförallt hppas jag att det inte är allvarligt.
endymion;901825 I stället har Jay Stauffer lovat att hålla ett föredrag om Nicaraguaciklider dock har jag ännu inte fått svar på om det är arten eller alla ciklidarter i Nicaragua. Jay har verkligen verkligen ställt upp för vår förening så jag hoppas att det blir bra.
Detta är däremot fantastiska nyheter och något jag verkligen ser fram mot.
Här är några vetenskapliga artiklar som han skrivit. Främst kraterciklider från citrinellumkomplexet alltså.
Description of two new species of the Midas cichlid complex (Teleostei: Cichlidae) from Lake Apoyo, Nicaragua
Author(s): Geiger, Matthias F.; McCrary, Jeffrey K.; Stauffer, Jay R., Jr.
Source: PROCEEDINGS OF THE BIOLOGICAL SOCIETY OF WASHINGTON Volume: 123 Issue: 2 Pages: 159-173 Published: AUG 6 2010
Three new species of cichlid fishes (Teleostei : Cichlidae) from Lake Apoyo, Nicaragua
Author(s): Stauffer, Jay R., Jr.; McCrary, Jeffrey K.; Black, Kristin E.
Source: PROCEEDINGS OF THE BIOLOGICAL SOCIETY OF WASHINGTON Volume: 121 Issue: 1 Pages: 117-129 DOI: 10.2988/06-37.1 Published: APR 1 2008
Tilapia (Teleostei : Cichlidae) status in Nicaraguan natural waters
Author(s): McCrary, Jeffrey K.; Murphy, Brian R.; Stauffer, Jay R., Jr.; et al.
Source: ENVIRONMENTAL BIOLOGY OF FISHES Volume: 78 Issue: 2 Pages: 107-114 DOI: 10.1007/s10641-006-9080-x Published: FEB 2007