Therapyman Köpte idag några fina fiskar som jag söker info om.... Ps. Micracilior.. Hittar inget. Har de bytt namn??
DaRe Jag hittar vara referenser från ciklid.org och ciklider.se från början av 2002 så jag tror det rör sig om felstavning.
DaRe En som heter Pseudotropheus sp. "elongatus mphanga" är väldigt lik!!! En som liknar lite: Metriaclima sp. "elongatus yellowtail" men det har gulare stjärt och bakre ryggfena inte orange som denna. Den ovan har just detta exakt som din bild.
DaRe Se bifogad bild för en hanne.... Jag tar gärna emot bilder på denna art i mängder så kan jag välja lite, men hona, hane, lek, närbilder osv vore hur bra som helst.
Therapyman Jag tar gärna emot bilder på denna art i mängder så kan jag välja lite, men hona, hane, lek, närbilder osv vore hur bra som helst. Mailar dem till medlem@ciklid.org Hoppas någon passar...!
Bjornbusen PS. Micracilius? Är det inte någon som heter Micrasilior? Har likadana. Fast det är ju nästan samma stavning som översta inlägget.
Erik-Ahlander PSeudotropheus micracilius/micracilior/micracillus är uppenbarligen ett gammalt handelsnamn från 70-talet som plötsligt har flutit upp till ytan (som död fisk). Om någon som kan elongatus-gruppen kan spåra upp källan och artbestämma så vore det väl praktiskt.