DaRe Köpta i sandby för snart 11 dagar sen. Ser redan uppvaktning. Ingen färg men det tar de på intresant betende.. Ser riktigt lovande ut. De blir fantastiskt fina när de växer på sig. Åtminstone som det ser ut på de bilder jag sett av arten.
RobinH A. nourissati hane. Har jag bara hanen kvar. Han ser riktigt bra ut nu rickard, du skulle haft tag i en hona till honom bara!
RobinH Köpta i sandby för snart 11 dagar sen. Ser redan uppvaktning. Ingen färg men det tar de på intresant betende.. Haha jasså du köpte dessa efter 2års velande;)... När lekfärgen kommer så blir dom super snygga:)
Banderad Marcus Cryptoheros nanoluteus vallar yngel. 45076 Grymt vacker art, det går två par här hemma också men ingen lek ännu. /Jocke
Banderad Jag har inte kunnat ladda upp bilder på ett tag p.g.a. att jag har använt en webläsare forumet inte tycker om :) Men nu blev jag tipsad av en styrelsekollega och här kommer lite bilder.... Bilderna är någon månad gamla, och vissa av fiskarna hade precis kommit hem då. Jag ska försöka ta lite nya bilder relativt snart. 1. Amphilophus robertsoni 2. Herichthys deppii, ungfisk 3. Thorichthys pasionis "Laguna Catazaja", ungfisk 4. Thorichthys pasionis , hane. Tyvärr inte min fisk ;) , tog fotot när jag hälsade på Salmberg. 5. Cryptoheros nanoluteus
RobinH Jag har inte kunnat ladda upp bilder på ett tag p.g.a. att jag har använt en webläsare forumet inte tycker om :) Men nu blev jag tipsad av en styrelsekollega och här kommer lite bilder.... Bilderna är någon månad gamla, och vissa av fiskarna hade precis kommit hem då. Jag ska försöka ta lite nya bilder relativt snart. 1. Amphilophus robertsoni 2. Herichthys deppii, ungfisk 3. Thorichthys pasionis "Laguna Catazaja", ungfisk 4. Thorichthys pasionis , hane. Tyvärr inte min fisk ;) , tog fotot när jag hälsade på Salmberg. 5. Cryptoheros nanoluteus Fina fiskar speciellt min Pasionis hane;) (den är på lån hos salmberg :):))
Banderad Fina fiskar speciellt min Pasionis hane;) (den är på lån hos salmberg :):)) Hehe, jag vet :) /Jocke
Banderad Tack ska ni ha förresten, deppin har fått sina prickar och färg på fenorna under månaden som har gått sedan bilden togs. Även småpasionisarna har fått färg på fenorna, så de lär vara bra mycket snyggare när jag lånar svärfars kamera igen och knäpper några bilder.... /Jocke
Banderad Robertsonin är en hanne eller hur, snygg också. Hur var det nu hade du ett par? Ja, det är en hane. Jag gillar arten riktigt mycket också. Jag har två par. /Jocke
Micke-Jarhl sista bilderna sen är det slut! som sagt nu kommer några bilder sen skingras fiskarna från mig och jag kommer lägga ner sakta men säkert nu i vår tyvärr,, intresset nere under noll sen får vi se vad som händer i höst men det verkar ganska kört nu iaf kan ju ändra sig att jag behåller karet vi får se håll tillgodo over and out!!
Micke-Jarhl sista rycket! hittade 6 bilder till sen ska ni få slippa detta terroriserande bild kollagen från Laholm hihi
Kawasa Micke! Du har så otroligt fina firrar! Varje en av dom är präktig som attan. Jag tror att du kanske har mycket annat som kretsar i ditt liv, annars så kan jag inte förstå hur ditt intresse skulle hamna på noll. Känns tråkigt att höra att du känner så :( jag hoppas att du hittar tillbaks till hobbyn vi alla älskar och har gemensamt.
DaRe Håller med Kawasa, alltid rena fina välskötta akvarium med toppenexemplar av fiskarna. Men så är det väl det går upp och ned. Du hittar säkert tillbaka vid tillfälle.