DaRe Några snyggingar, TB katonga 46244 46245 46246 46247 någon av dem som är en hona? I så fall vore det intressant till artregistret särskilt om du har dem i högre upplösning och utan vattenmärkning. ///D
Cronan Kör några bilder jag också på mina två troffe grupper. Men det vissade sig att jag faktist har tre olika grupper för när jag flyttade rödzebra yngel idag så såg jag att jag missat fånga upp 6 ikola trodde det var blå zebra hanar. Så dom fick flytta in bland de stora karen så får vi se vad som händer. Dagens tömning av moliro yngel.
maltandis De är riktigt fina maltandis. Är hela gruppen muterad eller ? Nää, men det kommer fler och fler :)
Mikael-W Ikola Hej I våras bidde det en liten grupp Tropheus sp. Ikola. De är nu "tonåringar" och invanda i sitt akvarium på 620 liter. Tycker att man redan nu kan se att de kommer att bli fina.
Mikael-W Faktorer att mäta: Ger ljus sand bättre färg på fiskarna? Ger korallsand bättre vattenvärden? Behöver fiskarna sand för sin matsmältning?
Johan-F Mikael Hej I våras bidde det en liten grupp Tropheus sp. Ikola. De är nu "tonåringar" och invanda i sitt akvarium på 620 liter. Tycker att man redan nu kan se att de kommer att bli fina. Ser riktigt fina ut. Dem ser ut att ha alla förutsättningar för att kunna bli riktigt fina i vuxen ålder.
Jimmyottosson Nyinskaffat duboisi Hej! Skaffade mig ett 375l akvarium nu för en halv vecka sen och där ingick det en lekgrupp tropheus doboisi på 9 vuxna och två som går från prickiga till vuxenfärg samt ett tiotal prickiga på runt 3-6 cm eftersom dem ingick vid akvarieköpet så tog jag ju självklart emot dem och eftersom dem är rätt så fina ändå så försöker man nu sadla om delvis från ca ciklidintresset , Men vad svårt det är! Kan dessa fiskar gå ihop när dem yngre växer upp? Dem vuxna leker redan då och då, är det lätt att sälja av ungdjur av denna art? Tidigare ägaren lät dem sköta sig själva och dem vart bara fler och fler, fanns lite yngre ungdjur men som försvann vid flytten av akvariet tyvärr.. Känns lite som att ha skaffat sig guppa hehe,...men men ciklidintresset är det och fina är dem, speciellt dem små.. Så hoppas klara ut frustrationen över att inte ha ca:)