Tjena!
En fråga bara , har ett kar på 450 liter och har ett gäng malawi i det nu , men vill ha fler:)
Hur många sorters malawi är bra att köra på och hur många vuxna individer kan man ha i karet?
Tack på förhand!
Mvh // Nyfiken nybörjare
Svårt att säga ett visst antal arter eller individer utan att veta vad du redan har.
Generellt gillar jag burkar med två-tre arter och inte överbefolkade burkar. Jag tycker mest det blir ett gytter av fisk om man har för många arter och för mycket fisk. Det är vad jag tycker, det innebär inte att alla andra tycker likadant :)
Du kan säkert ha 50 fiskar i din burk beroende på hur filter/vattenbyten ser ut. Och om du vill kan du ha 10 olika arter också. Det är mer en smaksak.
Något som däremot inte är en smaksak är hur olika fiskar fungerar ihop och vilken storlek på burken som är lämpad för olika arter. En annan aspekt är att fiskar är individer, en del är surare än andra :)
Det underlättar mycket för att kunna ge dig ett svar som du kan göra något av om du berättar vilka arter du har och vilka arter du skulle vilja ha :)