Vem har lekt? Diskus eller Altum?
Skulle säga att det är högst sensationellt att om dom skulle hunnit lägga fler ägg på den korta tiden du var ute ur rummet för att leta kamera om du nu inte tog en timme på dig.
Min röst är på diskusen och som förstagångslekare eller så har dom inte fått till det mer och därefter käkat upp sista rommen för att inte låta altumen sno dom.
Undrar dessutom om det är vildfångade altum eller odlade Jeffrey Tanfiskar ?
Nej, det har jag inte påstått heller att de skulle ha gjort. Vet inte hur du fick till det där? Jag fotograferade det som var kvar naturligtvis.
Altumen käkade på rommen när jag upptäckte det hela. När jag sen kommer stormandes med kameran skrämmer jag iväg dem. Det är då diskusen kommer dit och tar de sista romkornen.
Ja, odlade - trodde han hette Tony Tan men det har jag nog blandat ihop med ngt annat - köpta hos Kaj.p på Diskus-Varberg.
Hade det inte varit för att det är så unikt så hade jag absolut trott på Altumen med tanke på vems revir det skedde i men jag lutar ju också åt det statistiskt sett mest sannolika, dvs diskusen.
Det finns ju chans att ett nytt försök görs och då får jag försöka vara lite mer observant.
Kaj