DaRe Sv: nytt projekt 2300*45*50 roliga mått Ser läckert ut. Vilket liggunderlag har du? Jag hade problem med ett som släppte ifrån sig något ämne som tog kol på firrarna i det akvariet.
skoda-15 Sv: nytt projekt 2300*45*50 roliga mått Nja har inte haft problem innan detta är från jula :confused:
skoda-15 Sv: nytt projekt 2300*45*50 roliga mått Nu är gruset i jag hämtade i dag fattas lite men det får jag ta från mitt 375 kanske blir till o starta upp nya karet i morgon wiii :):)44983
DaRe Spännande med att dra igång karet kan jag tänka. Jag kör liggunderlag i alla kar, men ett jag köpte från rusta ställde tilld et för mig, men när jag insåg att det kunde vara något så luktade jag på det och det verkligen stank. Jag kör med ett svart från Coop.
Kawasa Ser super nice ut skoda-15! En liten fråga ang. liggunderlag inne i akvariet, kör ni med det för att undvika repor på botten glaset? Eller är det för att ni staplar flera stora tunga stenar på varandra? Har aldrig kört med liggunderlag kom jag på...
skoda-15 Sv: nytt projekt 2300*45*50 roliga mått Nja det är väll för att skydda glaset i botten jag har grävande ciklider och har man riktigt otur och en sten "slår" mot botten kan ju rutan spricka liggunderlag skyddar ju rutan :)
Kawasa ah ok, jag har också stora grävande ciklider, de brukar gräva ibland precis vid de stora stenarna jag har placerat. Brukar bli så att de får med sig sanden och att stenen blir liksom kvar liggandes där den är. Stenarna har aldrig fallit från någon höjd eller så, men jag brukar å andra sidan aldrig stapla dessa på varandra heller ;)
skoda-15 Sv: nytt projekt 2300*45*50 roliga mått Nu är akvariumet igång till och med hunden gillar drt haha London dimman ligger 45075
poujac ah ok, jag har också stora grävande ciklider, de brukar gräva ibland precis vid de stora stenarna jag har placerat. Brukar bli så att de får med sig sanden och att stenen blir liksom kvar liggandes där den är. Stenarna har aldrig fallit från någon höjd eller så, men jag brukar å andra sidan aldrig stapla dessa på varandra heller Jag hade ett 250L på 70talet som sprack pga. stenras. En hel stendynga tryckta på bakrutan, efter som att cikliderna hade grävt mycket mer än jag kunde förställa mig. :I
skoda-15 Sv: nytt projekt 2300*45*50 roliga mått Lite mer bilder när dimman lättar är nöjd med bakgrunderna haha4508245083
skoda-15 Sv: nytt projekt 2300*450*500 roliga mått Det står inte att det är 23 meter det är i mm hur läser du :confused:????? och det går inte att ändra tittel