Nu har även jag plöjt igenom boken! Nåja inte plöjt utan läst hela boken. Det tog några dagar, men nu så är det gjort och jag har tagit fram boken några ggr för att kika på bilderna!
Det finns ju massor av varianter, nu har jag inte räknat dom ännu, men skulle jag ha alla varianter i varsitt akvarium, så behöver jag säkert minst hundra stycken.
Tur att jag kan luta mig mot mitt nyårslöfte sen många år att inte ha troffar hemma! Däremot så tittar jag gärna på troffar i andras akvarier. De är snygga och de som jag tycker är snyggast är Tropheus sp "red" from Chimba och den där Tanzania Muragon! Muragon har jag sett livs levande på Akvarievalvet i Norrköping. Men den röda har jag inte sett någon gång.
Åter till boken. Den är bra! Har man troffar, så är det en måste bok! Även om man inte är en troffetok som jag, så pryder boken sin plats i akvariebokhyllan!
Boken är ju billig och jag tror inte att man får tag i den billigare om man försöker o beställa den från andra sidan pölen.
Har man dessutom turen att få med malawisedlar som bokmärken så är läsningen räddat!
Sedeln på 20 KWACHA har ju tom en bild på en malawiciklid!
Jag tror att om man är på gång att skaffa troffar, så är boken bra, för att hitta sin favorittroffe och läsa om den.
I boken så finns även beskrivet hur man ska sköta om dessa juveler, samt odling och matning.
Så från en icke troffenörd till er troffenördar vill jag bara säga : köp boken innan den tar slut!:P