Riktigt snygga, dom där "Kajjan". Då "leptosama" är "Frontosans" naturliga byte så kommer det försvinna fisk efter fisk, kanske tar lite längre tid då "jumbo" är större, men fullvuxna "Frontoser"får plats med dom också.Har själv aldrig provat men tycker det borde funka med någon av "ventralis" sorterna,eller någon av dom större "Callochromis" sorterna om du är ute efter mera frisimmare. Mille
Jo, jag har läst om "leptosarna" som naturligt byte för Frontosan men samtidigt har jag läst om folk som utan problem håller dem tillsammans. Jag är ju ute efter fisk som rör sig i den övre delen av karet. Callochromisarna är ju bottenlevande, eller däromkring. Skulle gärna ha sådana också då det verkar vara en trevlig firre. Dock inte nu. Kanske senare.
[/quote
]Snyggt Kaj!
Har du provat att ge dem blackworms?
Ja jag testade lite black worms ikväll eftersom jag inte tycker de är riktigt på hugget matmässigt ännu. De som upptäckte bw'n tycktes gilla det. Jag la inte i så mycket, ville testa lite försiktigt först.
[/quote
]Riktigt fina kaj.. tummen upp..
:D
[/quote
]kan inte annat än att hålla med fina ...
:D
De här första dagarna har jag märkt att de är lite nervösa av sig, men jag anar att de inte riktigt gjort sig hemmastadda ännu. Dessutom har jag för lite grottor och gömställen vilket ska åtgärdas. Tror också att en art till i karet skulle hjälpa. Men kanske handlar det bara om att de ska acklimatisera sig. Matlusten hänger väl samman med detta skulle jag tro. De käkar D50, men jag tycker det verkar alldeles för smått men har den fördelen att det sjunker. Har också provat med Hikari sjunkande pellets, men verkar inte falla helt i smaken. Kommer dock ihåg att mina Påfågelcklider inte heller var speciellt förtjusta i Hikaris pellets...
Nåväl, om några veckor så har de väl acklimatiserats och käkar bra...så det är väl bara att ha lite tålamod, ge dem lite fler gömställen och låta dem acklimatiseras.
Någon som har erfarenheter, tips eller synpunkter?
//Kaj