Malawifisk Precis som jacek tycker jag det var fantastiskt och kommer åka tillbaks fler gånger. Nu den första tiden lär det vara mycket folk och kö speciellt en storhelg en vecka efter invigningen. Ett tips för Malwi intresserade är och kombinera besöket med och titta förbi Tims affär http://www.malawi-amager.dk/ som ligger i krokarna..
Kajjjan Midsommardagens utflykt gick till Den Blå Planet vid Kastrup i andra änden på Öresundsbron. Här kommer lite bilder först och sen en liten recension. 461534615446155461564615746158461594616046161 //Kaj
Kajjjan Här är lite foton på några av havets invånare: 461884618046181461824618346184461854618646187 //Kaj
Kajjjan Flera av er har redan varit där men här kommer en snabbrecension: Antalet parkeringsplatser verkar underdimensionerat. Hela stället verkar underdimensionerat faktiskt. :(! Vanlig lördag i Danmark idag och när vi anlände vid 12 var det max 10-15 minuter kö i entrén - vi hade inte förköpt biljetter på nätet eftersom det systemet hade lagt av idag.:(! Restaurangen är mer design än funktion, men det gick väldigt snabbt med kassakön och att få käket. Platser lyckades vi hitta ganska snabbt också. Bäst tyckte jag Amazonasavdelningen var . Skalarakvariet var dock tömt och under rekonstruktion :-|. Den stora oceanbassängen med hajar, rockor etc var också maffig. :P Bläckfisk är ju också en favorit. Elektrisk ål och Australisk lungfisk är ju intressanta. Gillar även bräckvattenskaret med Sprutfisk, Argus och Fyrögon - det är något jag skulle vilja sätta upp hemma!:P Kul också med krokodilen i Tanganyikatanken. Fanns säkert en del annat läckert som jag glömt för ögonblicket. Sämst? Gäddan såg inte frisk ut där han låg blek på botten...:o Annars var väl det sämsta just det där med underdimensioneringen - hur tänkte man där? Trångt med alla barnvagnar i gångarna för att inte snacka om restaurangen... Danskar är väldigt designinriktade generellt, kanske mer än vi svenskar, och det tycker jag har fått för stor betydelse vid skapandet av den här byggnaden. Det är ju en vacker idé med att bygga huset som en vattenvirvel men allt hade behövt vara mycket större! Större kar, större bassänger, större gångar, större restaurang, större parkeringsplatser - större ALLT! Man har missbedömt det hela något... Helhetsintrycket är trevligt för en fisknörd men inte så imponerande för besökare som varit runt en del i världen på liknande platser :^). Man förväntade sig lite mera wow-känsla tror jag. Mina Frontosor hemma var finare än deras, men det är ju som det ska det! //Kaj
DaRe Kan du inte skriva en recension för Ciklidbladet om inte Wilhelm redan fått någon till att göra det.
Kajjjan Kan du inte skriva en recension för Ciklidbladet om inte Wilhelm redan fått någon till att göra det. Jovisst, om så önskas är det bara för Wilhelm att skicka ett pm. //Kaj
Wilhelm Finns redan en artkel som "Hommel" (Danmark) har skrivit. Men den fick utgå pga platsbrist. kommer i trean!
Kajjjan Finns redan en artkel som "Hommel" (Danmark) har skrivit. Men den fick utgå pga platsbrist. kommer i trean! Aha, det var det danska bidraget som fick utgå som du skrev om i senaste CB. Som av en händelse ska jag hälsa på Hommel i morgon... :) Kaj