agge67 Köpte ett akvarium på 230 L och dessa fiskar ingick men insåg att akvariumet vi har med Malawi Golden och några knallblåa på 320 L var lite för trångt med vissa av dessa...Håller på att leta efter ett större på ca 600 L till dessa nykomlingar. Vad det är för art så jag kan googla lite mera om dessa.. Inte världens bästa bilder kan fixa bättre bilder om det skulle vara så :) 4493644937449384493944940
Peter_A_F Min gissning är att den tredje fisken är en Pseudotropheus socolofi http://www.ciklid.org/artregister/artreg_visa_art.php?ID=720
imported Nr1: Troligtvis Pseudotropheus cyaneorhabdos eller möjligtvis Pseudotropheus johannii Nr2: Fisken som oftast går under namnet Hemichromis lifalili Nr3: Tycker denna fisk ser väldigt mysko ut kanske en Metriaclima estherae eller någon slags hybrid. Hade den inte haft så många äggfläckar hade jag gissat på Metriaclima sp. "msobo" Nr4: Pseudotropheus socolofi Nr5: Nimbochromis livingstonii
imported Jag gissar på att nr:1 är Pseudotropheus johannii Det gissar jag även på nr:4 fast en blekare variant... Titta en gång till...kan det inte vara så eftersom de ingick i samma köp???