Thomas Så då fick man besvikna barn idag. Skulle hämta ett Rio 300 (bok) skulle hämta det imorgon (söndag). Säljaren ringde och frågade om jag kunde hämta det idag istället. 1500kr 2år gammalt ser nytt ut. (sa han i telefon) Jag satte mig i bilen 1h 10 min senare. Jag skojar inte glaset såg frostat ut. Har aldrig sett ett kar med så mycket repor.. Sen tittar jag och ser att hans katt har använt kortsidan av skåpet som klösbräda. Säljarens Kommentar : Det är begagnat. Du kan få det för 1000. NEJ TACK. Kör hem 1h 10min utan Akvarium. :(!
cfakvarielagret Så då fick man besvikna barn idag. Skulle hämta ett Rio 300 (bok) skulle hämta det imorgon (söndag). Säljaren ringde och frågade om jag kunde hämta det idag istället. 1500kr 2år gammalt ser nytt ut. (sa han i telefon) Jag satte mig i bilen 1h 10 min senare. Jag skojar inte glaset såg frostat ut. Har aldrig sett ett kar med så mycket repor.. Sen tittar jag och ser att hans katt har använt kortsidan av skåpet som klösbräda. Säljarens Kommentar : Det är begagnat. Du kan få det för 1000. NEJ TACK. Kör hem 1h 10min utan Akvarium. :(! dom är inte ens dyra när dom är nya köp nytt ... tid är pengar
cfakvarielagret Det billigaste nya jag hittade var 7000kr. det som var begagnat hade t.o.m BTN . tror att nya går att hitta för ca 6000kr utan repor
Thomas Känns bättre att köpa ett begagnat kar för runt 2000 kr. om/när man vill uppgradera och sälja. då kan man kanske få tillbaka pengarna på det gamla karet. Köper man nytt och säljer det så förlorar man minst 4000kr.
cfakvarielagret Känns bättre att köpa ett begagnat kar för runt 2000 kr. om/när man vill uppgradera och sälja. då kan man kanske få tillbaka pengarna på det gamla karet. Köper man nytt och säljer det så förlorar man minst 4000kr. Men nu har du förlorat 2000kr ......och har inget ???
Thomas Vet inte hur du räknar, men jag får det till ca 250kr i soppa plus slitage. Ska man räkna irritationen i pengar så räcker inte 2000. men den bjöd jag på.
cfakvarielagret Vet inte hur du räknar, men jag får det till ca 250kr i soppa plus slitage. Ska man räkna irritationen i pengar så räcker inte 2000. men den bjöd jag på. Ett par bomkörningar till så är ett nytt akvarium billigt
cfakvarielagret hoppas det inte blir fler bomkörningar. Nytt köper jag inte. RIO 300 (Arg och Besviken) då kanske ditt uttalande var fel gnäll inte på dina medmänniskor du kommer att handla av
Thomas Om man får beskrivningen ( ser ut som nytt) i telefon och kör dit och möts av det jag såg. så blir man/jag lite putt. Hade han sagt att det var repigt så hade jag kunnat ta ställning till det. Jag gnäller inte på säljare som ger rätt beskrivning.
cfakvarielagret Om det är för billigt för att vara sant ....... är det nog inte sant gammalt ordspråk
Thomas Om det är för billigt för att vara sant ....... är det nog inte sant gammalt ordspråk mmm. i detta fallet helt rätt. men jag hoppas på bättre tur nästa gång och skam den som ger sig. ;)
cfakvarielagret mmm. i detta fallet helt rätt. men jag hoppas på bättre tur nästa gång och skam den som ger sig. ;) kör på
imported När jag handlar begagnat kör jag aldrig längre än att jag kan vända om det inte skulle falla en i smaken. En gång körde jag 5 mil för att köpa ett 222 som jag skulle ha i en ställning, väl framme tyckte jag karet var väl stort och frågar hur han fått det till ett 220 liter. Svaret var att han mätt ungefär hur mycket vatten han hade i karet och fått det till 220 liter (det var ett 312 liters), så det var bara att åka hem.
Kawasa Jag köpte ett 200 liters kar för några dagar sedan, var jättefint som tur var, det ingick en Fluval fx5 som var ungefär ett år gammalt sa säljaren, den såg jätte fin ut också men jag tyckte att det verkade vara för lite drag i den bara, akvariet var igång när jag kom för att kicka på den. Får se hur detta slutar, just det, köpte allt för 1500kr ;)