irwin_fletch Som rubriken lyder så satte jag mig vid karet ikväll o tog lite bilder som jag tänkte att jag kunde dela med mig av.
Kajjjan Ett otroligt tjusigt akvarium! Med en verkligt fin fiskbesättning. Förstår att du sitter och njuter. Många blir det! //Kaj
Sliver Mmmmmm me like...... Något åt detta håll jag hade tänkt mig i mitt nyinhandlade 540l fast jag tänkte inrikta mig mer på dvärgar, vilken dvärg är det du har på tredje bildsekvensen bild två och tre?
Sliver Ju mer jag tittar desto finare blir det, riktigt jäkla grannt. Fler dvärgar än jag först tänkte också.
Getingen Riktigt grymt akvarium och fina fiskar :D Hur får alla så kristallklart vatten? Utan att veta hur Irwin gör så skulle jag gissa på, bra filter, mkt växter, rena rutor.
DaRe Tycker själv det är svårt att bli av med partiklar i vattnet. Kanske värt en egen tråd bara det, hur gör man??
Getingen Tycker själv det är svårt att bli av med partiklar i vattnet. Kanske värt en egen tråd bara det, hur gör man?? Antagligen så tar inte filtret det då kanske? Vissa på plantswap hade också problem med det och testade ett förfilter ifrån Eheim som man sätter på insuget, ska tydligen fungera jättebra, men i ett större akvarium kan jag tänka mig att man behöver rengöra det ofta. Här är tråden http://plantswap.se/viewtopic.php?f=42&t=15821
irwin_fletch Mycket snyggt. Är det java narrowleaf du kör på? Japp, haft några större buskar nu under några år.
irwin_fletch Mmmmmm me like...... Något åt detta håll jag hade tänkt mig i mitt nyinhandlade 540l fast jag tänkte inrikta mig mer på dvärgar, vilken dvärg är det du har på tredje bildsekvensen bild två och tre? Tycker jag du gör rätt i, dvärgar är underbara. På de bilderna du menade är det Apistogramma baenschi , men har även några ungfiskar av apisto. hongsloi som överlevt från en yngelkull.
irwin_fletch Riktigt grymt akvarium och fina fiskar :D Hur får alla så kristallklart vatten? Kristallklart är det bara dagen efter VB, men UV och ozon ska du köra om du vill ha det hela tiden. Jag har två ytterfilter med stora förfilter kopplade på insuget. Har borrat massor av hål i insugningsrörtet och trätt på en stor avlång bit filtermatta som jag rengör vid VB.
FrePGun En kväll vid 720 liter sydamerika Ohh det här karet får mig att vilja skippa mina planer på rovfisk och skaffa jordätare+scalarer igen...