Erik ÖDet är ju inte en helt enkel fråga att svara på. Det beror lite på vilka arter man har och vad man tycker är snyggt. Vissa arter behöver ju gå tätt för att det ska funka, andra funkar i glest befolkade burkar. Jag gillar glest befolkade burkar.
Den burken jag tycker ser trevligast ut här hemma för tillfället är min 1120 L där det för närvarande är galet glest med fisk. 5 st Otopharynx decorus och 7 st Aulonocara "maleri".
Det är inte tanken att det ska fortsätta vara så glest, och det bara blev så. Men nu när jag haft det så ett tag tycker jag det ser riktigt trevligt ut. Inte så stimmigt.
Vilka arter har du?
Okej, låter spännande. Jag tycker också sånt är snyggt, något jag ångrar att jag inte gjort i min 720-burk. Eller rättare sagt få arter i något större grupp än små grupper med fler arter. Jag har just nu mer än soppa av malawis. Fått tagit över en del fiskar efter en kompis också. Men har ett par Ahli/fryeri, Firefish, aulonocara rubin, 2+5 Msobo, 10 st Crabro, 1+3 Maingano, 1+2 Chewere, 1+3 Hongi.
Det känns spontant som för lite fisk när man sätter sig ned och njuter av akvariet:)