MagArne Vad är det för material i skåpet? Laminerad spånskiva http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/54179510/#/34179610
Mathias-Nilsson Fränt med denna typen av fisk i nanoakvarier. Jag har en helt oräknelig koloni i ett 240 och det vore kanske en rolig idé att flytta runt lite fisk till mina nanon också :)
MagArne Jag gillar de små rackarna skarpt så det vore riktigt häftigt om det gick att ställa ett 240 liters på bänken så jag också kan ha en större koloni. Även om de fungerar i ett nano så tror jag att de bjuder på mer i ett större akvarium med en större grupp. Om inte ett 240 liters fungerar så är alternativet troligtvis två 54liters (60x30x30) eller ett 112 liters (80x35x40)
MagArne Jag fick faktiskt lek på multisarna i nanot men tyckte de var värda lite större akvarium nu. Införskaffade två 54 liters. I karet med krukor är tanken att ett gäng jullar ska få para ihop sig.
MagArne Hehe, ja det kommer bli lite av en miniatyrodling. Måste ju börja nånstans :) Jag hoppas på att komma över ett gäng mindre jullar i veckan.
MagArne Nu har 6st Julidochromis ornatus yellow zaire flyttat in. Får se om det blir några par av dem. 46410
Banderad Det är en snygg Julle, jag såg faktiskt mitt första lilla yngel förra veckan. Lär väl vara ett gäng som gömmer sig bland stenarna förmodar jag... /Jocke
MagArne Jag ska också fixa ett redigt stenröse framöver men kunde inte hålla mig från fiskköpet. Blir något för slutet av veckan att ta en tur i naturen och leta fina stenar.
DaRe Hehe, det var en kul bild med kamerainfo ingjutet. Man ser tydligt paret och vad de vakar över, sina snäckor. Jag har aldrig haft snäcklekare men det vore riktigt kul!