Ja nu kommer ytterligare några lågkvalitetsfoton på mina kar. Stora karet kommer foto på så snart det mörknar för det är lite lättare att få en skaplig bild av det då.
45260
Här är 70-literskaret med Dubbe & Moliroyngel
45261
112 liter med Ventralis, Pemba & Moliro.
45262
Ikolagänget på 10st i sitt hem på 222 liter. Rätt fin balans i detta karet trots det lilla antalet fisk. Det är inte alltid en fördel att ha stora kar för då får man också ha större grupper.
45263
Så här ser delar av min hall ut, pannrummet är väldigt litet och golvytan är ca 1-1,5 kvm men har golvbrunn och kallvatten samt att fjärrvärmeanläggningen alstrar en del värme vilket inte heller är helfel.Har ändå värmare i karen.
Här inne ställer jag även min murbrukshink när jag har yngelgrupper som inte riktigt är redo att gå tillsammans med övriga yngel. Vet inte riktigt om hinken är så intressant utan det rör sig om en helt vanlig grön, kraftig, segplasthink men som är alldeles utmärkt att ha småttingar i. Jag brukar vispa runt vattnet med den minsta av Aquaels innerfilter samt en liten doppvärmare. Precis som i samtliga av mina kar så får även murbrukshinken ett litet lager av Julas blästersand på botten.
Just blästersanden är jag väldigt nöjd med då den inte binder någon smuts såsom foderrester, bajs eller ens alger. Eftersom allt skräp lägger sig ovanpå sanden så är det mkt enkelt att dammsuga upp det med hävertslangen vid vattenbytena en gång i veckan. Sanden är väldigt lätt att skölja om den ska återanvändas och luktar inte illa heller så som vanligt "grus" kan göra. Ett annat stort plus med sanden är när man ska fånga en fisk och råkar skopa med sig en näve sand med håven för sanden rinner rätt igenom maskorna i håven och kvar är bara fisken, bra va? :D
"Odlingen" är inte på något sätt imponerande i storlek eller omfattning men jag får se vart det hela leder UTAN att det spårar ur fullständigt *-)