Lite rörelse har det varit i karet det sista. En Ikola går och tuggar igen och i mitt 222 liters kar går nu 2st kullar med Dubbar. Dom är ganska bortskämda i sin väl tilltagna tillvaro.
Jag använder enbart murbrukshinken under de första 2 veckorna nu när ynglen är riktigt små men sen åker dom i 222:an. I 222:an har jag tre dvärgancistrus gående för att eventuella foderrester ska gå åt vilket jag tror kan vara vettigt när man matar på ordentligt.
48462
48463
Idag för IPaden vara kamera och fotona blir väl, ja.... Hur som helst så tänkte jag passa på att uppdatera med statusen för mixen av Troffar och Featherfinsen. Mkt bra, fullständigt stabilt, inget bråk, jagande eller liknande. Jag kör på med fodret som innan vilket medger god tillväxt hos ungfiskarna och Ventralisarna. Båda varianterna av Troffar leker och ingen fisk ser över eller undergödd ut så jag tycker själv att jag lyckats mkt väl med sammanslagningen.
Önskan att ha ett gäng Leptosomor finns kvar men då ekonomin kunde varit bättre så får jag dessvärre skjuta på det alternativt byta till mig några mot några Dubbar.