Däremot tror jag inte det är realistiskt att listorna är så pass uppdaterade att man kan åka några längre sträckor utan att ringa först. I princip kan fiskarna bli sålda medan man sitter i bilen...*-) Hemsidor där saldot uppdateras automatiskt efter vad som knappas in på kassaapparaten vore trevligt, men knappast en realistisk tekniknivå för en akvarieaffär.
Sant! Men en uppdaterad lagerlista kan ge en bra anledning till att ringa och kolla om just den arten är kvar, i stället för att ringa och kolla mot en lista som är gammal som gatan, det känns ju mindre lönt att lyfta luren då.
När jag tänker på lagerlistor så menar jag inte en inventeringslista eller lagersaldolista där antal är angivet utan bara vilka arter man har. DET kan ju inte ta så lång tid förutsatt att man har lite koll och ordning på sin fisk (vilket jag absolut tror att man har).
Tycker ju att det är bättre med ingen lagerlista jämfört med en gammal inaktuell dito. Ingen skulle ju komma sig för att skriva ner vad man hade i karen för ett halvår sedan och publicera det på sin hemsida, eller hur? Varför har man då kvar gamla listor?
//Kaj